Informácie priamo od vývojárov.
Čím viac sa o Definitívnej Edícii prvej Mafie dozvedáme, tým viac to vyzerá, že ani zďaleka nepôjde o jednoduchý 1:1 remake v novom grafickom kabáte. Tých zmien bude totižto oveľa viac a budú sa týkať samozrejme technického spracovania, ale aj herného obsahu a herných pravidiel.
Šéfa Hangar 13 Hadena Blackmana, ktorý je za remake zodpovedný vyspovedal web US Gamer a vďaka nemu sme sa o hre dozvedeli niekoľko zaujímavých informácií. Či už budú pozitívne, alebo negatívne pre fanúšikov pôvodnej hry, to necháme na vás.
- Koncept Remaku prvého dielu Mafia sa v štúdiu rozbehol po dokončení DLC obsahu pre trojku: „Boli to asi tri mesiace po dokončení posledného DLC, no hre sa počas dlhej doby venoval veľmi malý tím. V plnej produkcii je hra približne rok až rok a pol.“
- V tíme, ktorý sa venuje remaku je niekoľko členov vývoja pôvodnej hry a cieľ bol jasný – zobrať všetko, čo sa vývojári naučili pri tvorbe trojky, zobrať engine z trojky a použiť ho na vybudovanie mesta Lost Heaven od základov
- Projekt je vo veľkom o láske k pôvodnej hre, no aj o fakte, že hra potrebovala modernizáciu. Preto je výsledok akýmsi kompromisom týchto dvoch prístupov
- Cutscény boli kompletne prepracované, no pracuje na nich Tomáš Hřebíček, ktorý sa podieľaj aj na vývoji pôvodnej hry a pri pracovaní s cutscénami sa tím inšpiroval v Godfather filmoch
- Priateľka Tommyho Angela Sarah dostane v príbehu oveľa viac priestoru. V remaku bude totiž súčasťou Luigiho baru a aj keď sama sa nepodieľa na činnosti Mafie, tak vie ako funguje. Expandované budú taktiež role Paulieho a Sama
- Prepracované boli aj misie, ktoré vám dajú viac pocítiť, že Salieriho rodina ťahá v konflikte s Morellom za kratší koniec. Každá jedna misia z pôvodnej hry bola analyzovaná, do niektorých boli pridané nové momenty a príbehové drobky
- Vývojári sa poučili z tretej Mafie a preto sa pri tvorbe nového obsahu v tomto remaku snažili, aby sa vyhli repetívnosti vedľajších misií
- Nové Lost Heaven je vraj najkrajšie mesto, ktoré Hangar 13 kedy vytvorilo
- Remake ponúkne možnosti zvolenia náročnosti v mnohých aspektoch. Jazdný model bol kompletne prepracovaný (budete mať možnosť zvoliť si arkádový alebo simulačný model), aby ste si počas niektorých pretekárskych pasáží nemuseli trieskať hlavu o stenu a hra bude oveľa benevolentnejšia voči vašim priestupkom. Ak však budete chcieť, budete si môcť prežiť tento remake tak, ako bola vytvorená pôvodná hra. S pokutou na každom rohu
- Hra bude pri prestrelkách oveľa nemilosrdnejšia ako trojka a podľa Blackmana „na každej guľke záleží“ Súbojový systém však bol vybalansovaný na novo a to tak, aby zaujal, no na druhej strane aby neodradil fanúšikov pôvodnej hry
- Oproti trojke zažil engine pre Mafia: Definitive Edition veľký upgrade z hľadiska herného nasvietenia
- Väčšina Hangar 13 momentálne pracuje na predprodukcii novej neohlásenej hry a iba časť štúdia pracuje na tomto remaku
- Blackman vyjadril jemné obavy z toho, ako budú na tento remake reagovať fanúšikovia pôvodnej hry, no dúfa, že budú spokojní
Mafia: Definitive Edition vychádza 28. augusta na PC, Xbox One a Playstation 4.
Zdroj: USGamer