Je toto víťazná formula?
Xbox Game Pass je zvláštnym fenoménom dnešnej doby a ide asi o prvú službu, ktorú môžeme charakterizovať ako „Netflix herného priemyslu.“ Platiť jedno predplatné a mať prístup k stovkám hier okamžite a to naprieč PC a konzolou je niečo, čo bude do budúcnosti veľmi dôležité. A že Microsoftu stávka na službu vychádza svedčí aj fakt, že za krátky čas dosiahol 10 miliónov aktívnych predplatiteľov.
Čo však vývojári? Celé financovanie služby je tak trochu záhadou, no z informácií o ktoré sa niektorí z nich podelili to vyzerá, že Microsoft platí štúdiám fixnú sumu za začlenenie hry do služby a následne im platí aj za počet odohraných hodín. Zdá sa však, že Game Pass má pozitívny vplyv aj na predaje hier.
Prezradil to Mike Rose, vydavateľ hry Descenders. Hra sa totiž stala na Xboxe veľmi populárnou a momentálne tróni na 8. mieste medzi najpopulárnejšími hrami na službe. Okrem solídnej kôpky peňazí za odohraný čas však hra výrazným spôsobom prispela aj k predajom. Mnoho hráčov totiž po vyskúšaní hry cez Game Pass chcú hru vlastniť a môžu si ju ako členovia kúpiť s 20% zľavou a tak to využívajú.
Predaje hry Descenders sa po začlenení do Xbox Game Pass strojnásobili a hra predáva 5-násobne väčší počet hier za jeden týždeň, ako tomu bolo predtým.
Descenders is the 8th most popular game on Xbox Game Pass at the moment <3 pic.twitter.com/5DO0SdnjYs
— Mike Rose (@RaveofRavendale) June 29, 2020
If I take the month before we went into Game Pass, and compared it to sales of the game last week, we’re now selling around 5 times as many units each week as pre-Game Pass, on a weekly basis
— Mike Rose (@RaveofRavendale) June 29, 2020
Since we went into Game Pass, our total Xbox sales have TRIPLED
Game Pass is good, yo
Zdá sa teda, že situácia je presne taká, ako tvrdil šéf Xboxu, Phil Spencer pred niekoľkými mesiacmi – hráči s Game Passom hrajú viac hier, skúšajú viac hier a hlavne, hrajú aj hry, ktoré by predtým nehrali.