Dobré nie len hrateľnosťou ale aj príbehom.
Control je skvelá hra. O tom žiadna pochybnosť nie je. Síce technicky má hra aj po mesiacoch dosť veľké problémy, no po obsahovej stránke patrí k tomu najlepšiemu, čo Remedy vytvorilo. A keď si to spojíte so svetom Alana Wakea, tak viete, že máte v rukách recept na úspech.
Preto som sa po ohlásení expanzie AWE tešil aj ja. Alan Wake patrí medzi moje najobľúbenejšie hry a vidieť slávneho virtuálneho spisovateľa opäť som určite chcel. A musím povedať, že jeho stretnutie mi prinieslo úsmev na tvári.
Poďme ale postupne. Expanzia zavedie Jesse Faden do nového sektoru The Oldest House nazvaného Investigations Sector, kde robí „bordel“ starý známy – Dr. Emil Hartman. Jeho vzhľad už ale ani zďaleka nepripomína človeka, ktorým niekedy bol, ale zmenil sa na monštrum a je samozrejme na Jesse, aby sa so situáciu vysporiadala.
Asi najpríjemnejšou správou expanzie AWE je fakt, že počas troch hodín hrania sa do sveta Alana Wakea prenesiete nie len príbehom, ale aj hernými mechanikami. Samozrejme, hra sa hrá tak ako sa hrala aj pôvodná kampaň Control, no vývojári vo veľkom využívajú mechaniky, ktoré nám Bright Falls pripomínajú – hlavne používanie svetla na rôzne objekty, ktoré ho zbavia temnej aury. A aj atmosféra expanzie je oveľa temnejšia a hororovejšia, ako tomu bolo v základnej hre, čo presne súladí s pocitmi, ktoré som mal pred rokmi pri hraní Alana Wakea.
Čo je však ešte lepšie, tak dodatočný lore, ktorý sa vo svete expanzie nachádza nerozširuje iba svet Control, ale aj svet Alana Wakea a je zrejmé, že Remedy to so svojim Remedy Universe myslí vážne.
Názov expanzie však neznamená Alan Wake…niečo, ale Altered World Events a to naznačuje, že primárnou úlohou bude vyriešiť tieto. Tie sa manifestujú v podobe logických hádaniek v kombinácii s náročnými protivníkmi a súbojmi s bossmi, čo je pre Control taký bežný štandard. Aby sme sa však nenudili, tak vývojári Jesse prihodili novú funkciu pre Service Weapon s názvom Surge, čo je vlastne granátomet v miniatúrnej podobe.
Bohužiaľ, tieto logické hádanky sú presne tým, kde hre začína dochádzať dych. Sú totiž časom repetitívne a málokedy sú výzvou a tým pádom sa hra expanzia často zmení na kolotoč – vyčisti miestnosť od nepriateľov – vyrieš hádanku – zopakuj to. Problém tohto dizajnu je fakt, že expanzia vychádza z toho, že všetky schopnosti už máte k dispozícii a nevie tak vytvoriť komplexné prostredie, kde máte dôvod vracať sa na miesta kde ste už predtým boli. Sklamaním je taktiež fakt, že mechaniku svetla, ktorá bola esenciálna pri hre Alan Wake používate prakticky iba pri logických hádankách a vývojári neimplementovali do hry nový typ nepriateľov, ktorý by túto mechaniku použil.
Posledným negatívom je však samotné prostredie. Ja rozumiem Remedy, že sa snažia vytvoriť unikátne a špecifické prostredie bez toho, aby unikli z The Oldest House, ale po X hodinách v kampani a X hodinách v expanzii Foundation začínam mať tých hladkých a rovných betónových stien doslova plné zuby. Pri konci expanzie som sa teda pristihol pri tom, že už zúfalo idem z miesta na miesto a jediné čo ma zaujíma je príbeh. Ten však sám o sebe stojí za to…
Hodnotenie: 3/5