Najprv dokončiť, potom rozprávať.
Už pri svojom ohlásení hry Biomutant sa táto akčná hra zaradila u mnohých medzi tie najočakávanejšie hry. Kombinácia originálneho prostredia a zaujímavých herných mechaník síce znamenala záujem, no tvorcovia zo štúdia Experiment 101 boli tak dlho ticho, až začali mnohí predpokladať, že hra nikdy neuvidí svetlo sveta.
To sa našťastie nepotvrdilo a štúdio prezradilo, že hry sa dočkáme v máji. Po ohlásení dátumu vydania sme sa však dozvedeli aj to, prečo sa štúdio rozhodlo pre ticho.
Podľa šéfa štúdia Stefana Ljungqvista totiž rozsah hry narastal a ak nechceli vydať zabugovaný produkt, tak museli skloniť hlavy a v tichosti hru vypiplať: „Je to veľká hra a veľké sústo pre 20 vývojárov.“ Mapa má podľa Ljungqvista 8 štvorcových kilometrov, no je plná bojujúcich kmeňov, zaujímavých monštier a lokalít: „Na konci projektu je vždy limitované množstvo bugov, ktoré môžete fyzicky opraviť pred vydaním.“ A práve opravovaniu bugov sa štúdio v poslednom roku vývoja venovalo.
„Bola to pre QA ťažká práca, pretože nie je jednoduché identifikovať bugy v otvorenom svete. A po ich nájdení ich následne musíte opraviť a to na nás kládlo veľké nároky vzhľadom na to že sme malý tím.“
Navyše, po úspešnom ohlásení hra začala rásť, čo taktiež prispelo k neustálemu tichu: „Keby ste sa pozreli na scenár v roku 2019, tak mal asi 80-85 000 slov. Vo finálnej hre však bude mať 250 000 slov, čo je obrovská zmena.“
Ljungqvist má za sebou veľmi dlhú hernú kariéru v štúdiu Avalanche Studios (Just Cause) a pri práci na Biomutant sa chcel vyhnúť problémom s ktorými sa potýkalo jeho bývalé štúdio. Preto sa rozhodli vyvíjať bez tlaku a stresu, aby sa vyhli vyhoreniu počas produkcie hry. Našťastie, podľa jeho slov ich v tom podporoval aj vydavateľ THQ Nordic: „Štúdio, ktoré má 20 ľudí si nemôže dovoliť to, aby ho vývojári opúšťali, alebo aby bolo zničené počas vývoja. To by bolo pre hru katastrofálne. Pre niektoré míľniky prichádza väčší tlak v limitovanom čase. No je dôležité, aby ste za to dostali zaplatené, čo v našom priemysle nie je bežné. No zároveň musíte aj oddychovať, pretože keby ste konštantne pracovali 12-14 hodín, tak za to raz zaplatíte.“
„Crunchu sa teda snažíme vyhýbať a je to v našej DNA. Preto si myslím, že to keď sme to robili, tak to bolo kontrolované a hlavne to nebolo bežné. Pretože by nás to zabilo.“
Ljungqvist taktiež potvrdil, že napriek absencii natívneho portu pre next-gen konzoly bude hra plne hrateľná na Xbox Series X/S a Playstation 5 a taktiež naznačil, že po vydaní sa možno bude štúdio venovať vývoju natívneho next-gen patchu.
Našli ste chybu, alebo máte tip na zaujímavý článok? Napíšte nám!