Call of Duty: Black Ops 4 - dojmy z bety

Call of Duty: Black Ops 4 - dojmy z bety

V pondelok sa ukončilo Beta testovanie nadchádzajúceho dielu Call of Duty a komunita má zmiešané pocity. Ja v tom mám teraz už celkom jasno. Aj keď zo začiatku som mal úplne iné pocity.

Keďže hrám na Xbox platforme, tak som si Black Ops 4 mohol vyskúšať až o týždeň neskôr. Po prvom zapnutí mi hra spadla, no to sa od Bety čakať dá. Na druhýkrát už všetko fičalo, no po naskočení menu som znovu ostal prekvapený, v zlom slova zmysle. Môj vojak nemal načítané textúry a všetko seklo na 30 sekúnd. Povedal som si, ok, menu aj tak nikoho netrápi, poďme do hry. Počas načítania mapy sa Treyarch rozhodol pre zmenu, a to na dynamické snímky mapy namiesto obrázkov. Čo som pozeral, tak na PlayStation 4 a PC funguje načítavanie úplne v pohode, no na Xboxe to seká, a to dosť výrazne. Myslím si, že to bude tým, že to Xbox musí renderovať ako hru, a tak mu to robí problémy. Obrazovka načítavania mi sekala po celú dobu Bety, čiže to nebolo iba prvotným spustením. Riešením by bolo tam dať späť obrázky, alebo to vyriešiť ako v Infinite Warfare, kde máte dlhší čas na hranie sa v menu, keďže mapa sa načítava v ňom. Druhé nepríjemné prekvapenie bolo, že hra nikdy nečakala na všetkých hráčov, a tak sa často začala skôr, ako som sa do nej dostal. V starších dieloch sa vždy čakalo, tak si neviem vysvetliť, čo ich k tomuto priviedlo. Problém je v tom, že mám ešte prvú verziu Xboxu One a všetci, ktorí majú One S alebo One X, sa dostanú do hry skôr.

Prvý dojem úplne zaklincoval gameplay. Hra 60fps nikdy na viac ako 3 sekundy nevidela a často sa pohybovala okolo 30 (aj nižšie). Ten istý problém je aj na One S a tu niektorí mali problém so snímkami aj na One X. Tu jednoznačne vidno, ako sa Call of Duty pomaly nakláňa na stranu PlayStation. A to nielen so skorším DLC, ale aj optimalizáciou. Prvý dojem bol teda dosť zlý. No aj napriek hlavnému problému s fps som si postupne zvykol (aj keď bolo jasne vidieť rozdiel) a po pár hrách sa mi hra začala páčiť. Hral som každé Call of Duty okrem minuloročného WWII a musím povedať, že každé sa mi po určitom čase začalo páčiť. Pri väčšine, ako aj pri tomto, som mal pocit, že to dopadne zle, ale zakaždým som si ho obľúbil. A Black Ops 4 je asi to, ktoré som si obľúbil najrýchlejšie. Aj napriek špecialistom, ktorí zasahujú do gameplayu ešte viac (porovnateľné skoro s Rainbow Six: Siege), by sa aspoň v TDM (Team Deathmatch) mohli ich vedľajšie špeciálne schopnosti nabíjať pomalšie. Každé Call of Duty aj napriek tomu, že je iné a snaží sa niekedy kopírovať aj iné hry stále má tú DNA, ktorú majú všetci fanúšikovia CoD radi.

Zbrane sú pekne vyvážené ako v Black Ops 2, čiže zabíjať sa dá aj pištoľami. No myslím si, že SMG-čka by si zaslúžili trochu vylepšenia (áno, viem, že ich oslabili), pretože nablízko sú tak isto, ak nie menej silné ako Assaultky (útočné pušky). Mapy sú podľa mňa veľkostne také akurát, no v niektorých módoch ako Control, Heist alebo Domination sú niektoré strany vo výhode. Keď už spomínam módy, medzi nové patria Control a Heist. Obidva sú v podstate inšpirované Battlefieldom (pri Heiste by sa dalo povedať, že je z polky inšpirovaný Counter Strikom). V móde Control jeden tím obraňuje a druhý útočí. Cieľom je dostať sa do zón (na mape sú 2) a získať ich. Získate ich tak, že v nich proste budete stáť, no ak stojí aspoň jeden člen druhého tímu v zóne s vami, obsadzovanie sa zastaví. Zóny môžete obsadzovať v ľubovoľnom poradí a aj naraz. Ak zaberiete jednu, čas hry sa predĺži. Tím, ktorý bráni, musí zóny udržať pre seba do skončenia času, alebo kým sa nepriateľovi neminú životy. Obidva tímy majú totiž rovnaký počet životov, ktoré ubudnú zakaždým, keď sa niekto spawne. Control sme už mali možnosť vidieť skôr, no Heist sme mohli vidieť a aj vyskúšať prvýkrát až teraz.

Hra sa začína tak, že sa spawnete len s pištoľou a nejakými drobnými, za ktoré si môžete kupovať perky, granáty, armor a, samozrejme, zbrane (a na ne aj attachmenty). Znie to povedome, však? Úlohou je získať tašku peňazí, počkať na helikoptéru, ktorej odovzdáte peniaze. Taška s peniazmi je len jedna, takisto ako aj počet vašich životov za jedno kolo. Väčšinou sa tak stáva, že skôr prvý tím zabije ten druhý. Pokiaľ vás však niekto zabije, najprv len „spadnete“ na zem. Vaši spoluhráči vás tak môžu „zdvihnúť“ a vy pokračujete v hre. Pokiaľ ste na zemi, stačí málo nábojov a hneď ste dorazení a mŕtvi nadobro. Kupovať zbrane a ostatné príslušenstvo môžete zároveň počas trvania celého kola a nielen na jeho začiatku. Dôležité je si zakaždým kupovať náboje, lebo inak vám hra dá len jeden zásobník a ten vystrieľate rýchlo. Autori však na nás mysleli a po mape rozmiestnili náboje a aj lekárničky (tie vám nevrátia celý život ako v iných módoch, ale len jeho časť). Heist sa mi veľmi zapáčil a myslím si, že bude populárny. Otázkou je dokedy, keďže vo väčšine starších dieloch Call of Duty si zahráte len TDM, a to kvôli nedostatku hráčov. Preto nám treba Crossplay Sony.

Čo by som hre ešte vyčítal, je štýl, akým funguje minimapa. Ten štýl nazývajú „Fog of War“ (v preklade „hmla vojny”). Funguje to tak, že okolo vašej postavy máte 360-stupňový kruh, ktorý odhaľuje nepriateľov v ňom. A to aj za vami. To je podľa mňa trochu problém. Je totiž v podstate nemožné sa priblížiť k niekomu zozadu bez toho, aby o tom dotyčný nevedel. Síce ma to veľakrát zachránilo, nemyslím si, že by tento systém mal takto fungovať, oči totiž vzadu nemáte. Je tu však jeden perk, ktorý by mohol byť riešením. Volá sa Team Link a okrem toho, že vám umožňuje vidieť spoluhráčov cez steny, zväčšuje okolo vás kruh na minimape. Namiesto zväčšovania kruhu by mohol prebrať funkciu kruhu a ak by ste tento perk nemali, na minimape by ste mali okolo seba len „polkruh”.

Aby som to zhrnul, Black Ops 4 je výborným dielom Call of Duty, ktorý môže preniesť niektorých hráčov späť. Treyarch má čo robiť na optimalizácii, no myslím si, že na Xboxe sa situácia nezlepší, keďže hra vychádza o dva mesiace a hra bola vo vývoji aspoň dva, ak nie tri roky. Preto mám obavy z Battle Royale módu Blackout, ktorý na tom pravdepodobne bude ešte horšie. No uvidíme už 10. septembra, keď má byť tento mód dostupný v podobe ďalšej Bety. Zároveň si Betu neodinštalujte, ak ste tak už neurobili, lebo Treyarch nás informoval, že vydajú aktualizáciu a Blackout bude k dispozícii.

Páči sa Vám tento článok? Zdieľajte ho!

Sledujte nás

Odber noviniek

Gamesite.sk
Zoznam.sk