RECENZIA: F1 2019 je na rozdiel od skutočnej F1 v najlepšej forme

Jasne sa pamätám na svoje sklamanie z F1 2015. Mimochodom, som veľkým fanúšikom športu. Vtedy totiž Codemasters po rokoch vymenili engine hry a výsledkom bola na kosť ohlodaná katastrofa, kde nefungovalo takmer nič a po obsahovej stránke bola hra chudobnejšia ako kedykoľvek predtým. Preto je super, že napriek veľkým obmedzeniam, ktoré licencia F1 prináša, sa autori snažia každý rok priniesť niečo nové. A tento rok nie je výnimkou.

RECENZIA: Rage 2, alebo Mad Max stretol Doom Guya

Hnev, výkriky, streľba, monštrá. Nie, nie sú to moje pocity pri hraní Rage 2, to JE Rage 2. Hra, ktorá sa snaží prekonať svojho predchodcu, no zároveň sériu adaptovať na moderné trendy. A hlavne nesklamať, pretože si ešte stále živo pamätám to sklamanie, keď po rokoch teasovania a hypu uviedlo štúdio id Software na trh hru, pri ktorej sa hráči viac-menej zabavili, no stále sa pýtali sami seba...to je všetko? Na toto sme čakali?

Assassin's Creed III Remastered keď vylepšujeme nevylepšiteľné

Asi nebudem ďaleko od pravdy, keď skonštatujem, že Assassin’s Creed III je zrejme najkontroverznejším prírastkom do série. Autorom sa nepodarilo naviazať na takmer dokonalý príbeh Ezia, hra trpela veľkými problémami s dizajnom, ktorých sa tak skoro nezbavila a triviálny súbojový systém spôsobil zaspávanie za gamepadom/klávesnicou. A fakt, že ste prvé dve kapitoly hrali za niekoho úplne iného, tiež nepomohol. Ubisoft ale vytrvalo portuje staršie diely na súčasnú generáciu konzol a preto sa treba pozrieť aj na tento pokus.

RECENZIA: The Division 2 to sú dve hry v jednom balíčku

Ubisoft sa učí. Fanúšikovia Destiny si možno budú pamätať, kam to Bungie dotiahlo ku koncu „života“ Destiny a ako všetko zahodilo pri vydaní dvojky. Všetky vylepšenia, všetky úpravy, proste všetko. Fanúšikovia The Division sa obávali toho istého – že namiesto toho, aby vývojári pracovali s tým, čo mali na konci života Division 1 (v tomto prípade patch 1.8), budú pracovať s... problematickou verziou hry pri vydaní. Môžem však všetkých upokojiť. The Division 2 je pokračovanie, ako má byť. Človek by povedal, že možno až príliš bezpečné pokračovanie.

RECENZIA: Anthem je komplikovaný pôrod v hernej forme

Anthem je hra, ktorá ma vyslovene nahnevala. Je to totiž titul, ktorý opakuje presne to, čo sme už niekoľkokrát v tzv. „looter-shooter“ subžánri videli a je smutné, že si tým musíme prechádzať dookola. Mám totiž pocit, že by sa stačilo opýtať. Alebo viete čo? Ani pýtať sa nemusíte. Každý fanúšik žánru vám vie povedať, v čom musí byť takáto hra silná a čo si nemôže dovoliť urobiť. Ak to vývojári neberú do úvahy, dostaneme sa do rovnakej fázy, v akej bolo Destiny počas prvého roka a taktiež aj The Division, keď hru namiesto pridávania nového obsahu „dávate dokopy“. Pretože odhliadnuc od vecí, ktoré robí Anthem skvele, je zrejmé, že by mu prospelo ešte niekoľko mesiacov vývoja. Aby som ale nedramatizoval, poďme sa pozrieť na to, čím Anthem je.

Crackdown 3 - Recenzia

Crackdown 3 - Recenzia

Microsoft exkluzivita Crackdown 3 sa zapíše do dejín ako jedna z hier, ktoré boli v pravom vývojárskom pekle. Dočkali sme sa jej päť rokov po jej ohlásení a je otázne, ako dlho bola vo vývoji ešte predtým, ako bola oznámená. Po vystriedaní niekoľkých štúdií, mnohých odkladoch a vtipoch, ktoré sa na jej adresu za ten čas zozberali, je však konečne tu - a ide o dve hry v jednej.

Ashen - Recenzia

Ashen - Recenzia

Iba máloktorej indie hre sa podarí okamžite po prvom traileri zaujať tak, že sa zaradí medzi najočakávanejšie tituly u niektorých hráčov. Niečo takéto v každom prípade spôsobí väčší tlak na vývojárov, ktorí už nie sú len tak ticho v kúte, ale ocitnú sa na popredných stránkach herných webov. Zrazu sú tu vysoké očakávania a pohľady tisícok hráčov, a to najmä v prípade, že ste nové vývojárske štúdio. V takejto situácii sa ocitlo štúdio Aurora 44 s hrou Ashen.

Just Cause 4 - Recenzia

Just Cause 4 - Recenzia

Hry zo série Just Cause sú tu s nami už 12 rokov. Každý, kto ich hral, vie, o čo ide. Priemerný príbeh, ktorý je zatienený veľkým otvoreným svetom, ktorý tu je pre vás s jedným účelom - zničiť všetko, čo sa vám len zachce. Inak to nie je ani v Just Cause 4, kde budú hráči Rica Rodrigueza sprevádzať potulkami po meste Solís v Južnej Amerike.

Darksiders III - Recenzia

Darksiders III - Recenzia

Nikdy som sa netajil, že som veľkým fanúšikom série Darksiders. Nebola originálna, vždy v sebe kombinovala prvky z rôznych žánrov a hier, pričom asi najzjavnejšou inšpiráciou boli tituly ako God of War, Zelda a ďalšie, a robila to skvelo. Pritom ani v tomto ohľade to nebolo až také jednoduché, pretože to vyzerá tak, že každý jeden diel v sérii si ako hlavnú inšpiráciu zobral inú hru. Jednotka sa očividne inšpirovala spomínaným God of War, zatiaľ čo dvojka išla oveľa viac do RPG systémov, štatistík, schopností a lootu. A teraz je tu trojka, ktorá opustila rozpínavosť dvojky a výsledkom je komornejší, no o to viac sústredený zážitok.

Hitman 2 - Recenzia

Hitman 2 - Recenzia

Už pri ohlásení Hitman 2 bolo zrejmé, že toto ide na istotu. A niežeby to bolo zlé, to určite nie. Fanúšikovia potrebovali po Absolution šoku niečo familiárne, čo by naplnilo potenciál série. A zdá sa, že vývojári zas našli svoj „safe space“, kde sa cítia komfortne. Otázkou však zostáva, či hra nie je až príliš komfortná.

Battlefield V - Recenzia

Battlefield V - Recenzia

Chcete vedieť tajomstvo? Battlefield 1 som až tak v láske nemal. Áno, hra mala určite efektné predstavenie, ktoré prinieslo niečo neopozerané a do určitej miery originálne. Navyše vyšla bez nejakých veľkých problémov a v recenziách zbierala vysoké hodnotenia. Aj tie DLC boli na pomery toho, čo dostávame v dnešnej dobe od AAA vydavateľov, relatívne kvalitné a neuškodil im ani Premium Pass. Hra dokonca priniesla aj zaujímavé nápady. A aj napriek všetkým týmto faktorom ju hráči tesne po vydaní v húfoch opúšťali. Prečo? Lebo nemala takú hĺbku a niektoré zmeny, ktoré sa v dizajne spravili, hraniu určite neprospeli.

Lego DC Super-Villains - Recenzia

Lego DC Super-Villains - Recenzia

Lego hry tu boli odnepamäti, a vždy v kombinácii so zaujímavou značkou priniesli nových potenciálnych fanúšikov. Tentokrát je hlavným ťahákom DC universe, ale z tej druhej strany. Akonáhle je v hrách možnosť hrať aj za nepriateľov, budí to veľa pozornosti. Pri tejto hre to nie je inak. Stojí tá pozornosť ale za to? Príbeh je postavený na skupinke superhrdinov z dimenzie Zem-3, ktorí sa nazývajú Justice Syndicate, a „veľmi“ nenápadne sa podobajú na Justice League. Tú pošlú do inej dimenzie a pred ostatnými sa tvária ako noví spasitelia. Ich zámienky sú však iné.

FIFA 19 – Recenzia

FIFA 19 – Recenzia

Koniec septembra sa už tradične nesie v duchu nových športových hier od EA. Zatiaľ čo séria NHL ťaží z monopolného postavenia na trhu a výrazne stagnuje, FIFA sa musí snažiť, aby ju konkurencia v podobe Pro Evolution Soccer od Konami z ničoho nič nezosadila z trónu, ako sa to stalo napríklad pred dvanástimi rokmi. Budú na obhajobu stačiť tohtoročné novinky?

Strange Brigade - Recenzia

Strange Brigade - Recenzia

Britské štúdio Rebellion už niekoľko desaťročí konštantne produkuje kvalitné tituly. Nejde o hry, ktoré by sa stali na dlhú dobu témou rozhovorov a nie sú ani ničím prelomové, každopádne sú však dostatočne kvalitné na to, aby si za roky svojho pôsobenia toto štúdio vytvorilo solídnu fanúšikovskú základňu. A keďže v posledných rokoch bola ich primárnou sériou Sniper Elite, rozhodli sa, že je čas na veľmi veľkú zmenu.

Forza Horizon 4 - Recenzia

Forza Horizon 4 - Recenzia

Forza Horizon je najlepšou pretekárskou sériou tejto generácia. Bodka. Nebavíme sa o tom. Pretekársky žáner patrí medzi tie, kde má Microsoft napriek dominancii Sony v tejto generácii riadne navrch a to vďaka jednému štúdiu - Playground Games. Tí totiž vedia. Dvojka bola skvelá, trojka bola v mojich očiach neprekonateľná a teraz prišla štvorka. A keď recenzujem nový diel série, vždy sa po chvíli vrátim k predchodcovi, aby som si oživil pamäť a hlavne aby som vedel, kam sa posunula hra, ktorú som považoval za neprekonateľnú.

Destiny 2: Forsaken - Recenzia

Destiny 2: Forsaken - Recenzia

Keď ste čítali moje recenzie na Destiny a jeho následné expanzie, sami ste videli, že čím ďalej, tým frustrujúcejší som z hry bol. Aj kvôli tomu, že Bungie ani po rokoch nepochopilo, že expanzia neznamená trápnu hodinovú kampaň, kde ešte navyše zrecyklujete obsah. Je to, ako keď vás niekto doma týra, no vy neviete povedať: „dosť už!“ Taký je môj vzťah s Destiny. Chcel by som prestať, ale nedá sa. A preto je pochopiteľné, že napriek tomu, že už som niekoľkokrát požiadal o rozvod (s hrou, samozrejme), nikdy som to do úspešného konca nedotiahol. Preto bol Forsaken v mojich očiach ako príchod spasiteľa, aby som sa konečne pri hraní aj bavil a necítil sa pri tom, ako keby som chodil do práce. Podarilo sa to?

F1 2018 - Recenzia

F1 2018 - Recenzia

No. Takže. F1. Moja láska. Športová láska. S tebou som zažil mnohé radosti, ale aj hnev a starosti. Od čias Schumachera až po súčasnú dobu Vettela a Hamiltona. A vždy, keď príde nová F1 hra, je to rovnaké, ako pri sledovaní skutočných pretekov kráľovnej motoristického športu. Raz odídete prekvapený, raz totálne sklamaný, inokedy zas úplne spokojný. Ja som fanúšikom Ferrari a môžem skonštatovať, že hra F1 2018 prináša podobné pocity, ako keď získajú piloti Ferrari prvé a druhé miesto v pretekoch a Hamilton vypadne.

Shadow of the Tomb Raider – Recenzia

Shadow of the Tomb Raider – Recenzia

Tomb Raider má za sebou dlhú históriu. Keď sa v roku 2013 táto séria znovuzrodila, fanúšikovia neboli práve nadšení. Ale povedzme si úprimne, existuje vôbec hra, ktorá bola komunitou prijatá rovnako dobre ako originál? Zrejme nie. To však neznamená, že sa to s odstupom času nezmení, čoho jasným dôkazom je aj Lara. Kvalitný titul mal v roku 2015 úspešné pokračovanie, ktoré sa po gameplay stránke odlišovalo od pôvodného síce len trochu, no po stránke obsahovej to bolo skutočné zlepšenie. To isté sa podarilo Shadow of The Tomb Raider, ktoré znovu dokázalo nájsť ten správny smer.