Darksiders III - Recenzia

Darksiders III - Recenzia

Nikdy som sa netajil, že som veľkým fanúšikom série Darksiders. Nebola originálna, vždy v sebe kombinovala prvky z rôznych žánrov a hier, pričom asi najzjavnejšou inšpiráciou boli tituly ako God of War, Zelda a ďalšie, a robila to skvelo. Pritom ani v tomto ohľade to nebolo až také jednoduché, pretože to vyzerá tak, že každý jeden diel v sérii si ako hlavnú inšpiráciu zobral inú hru. Jednotka sa očividne inšpirovala spomínaným God of War, zatiaľ čo dvojka išla oveľa viac do RPG systémov, štatistík, schopností a lootu. A teraz je tu trojka, ktorá opustila rozpínavosť dvojky a výsledkom je komornejší, no o to viac sústredený zážitok.

Hitman 2 - Recenzia

Hitman 2 - Recenzia

Už pri ohlásení Hitman 2 bolo zrejmé, že toto ide na istotu. A niežeby to bolo zlé, to určite nie. Fanúšikovia potrebovali po Absolution šoku niečo familiárne, čo by naplnilo potenciál série. A zdá sa, že vývojári zas našli svoj „safe space“, kde sa cítia komfortne. Otázkou však zostáva, či hra nie je až príliš komfortná.

Battlefield V - Recenzia

Battlefield V - Recenzia

Chcete vedieť tajomstvo? Battlefield 1 som až tak v láske nemal. Áno, hra mala určite efektné predstavenie, ktoré prinieslo niečo neopozerané a do určitej miery originálne. Navyše vyšla bez nejakých veľkých problémov a v recenziách zbierala vysoké hodnotenia. Aj tie DLC boli na pomery toho, čo dostávame v dnešnej dobe od AAA vydavateľov, relatívne kvalitné a neuškodil im ani Premium Pass. Hra dokonca priniesla aj zaujímavé nápady. A aj napriek všetkým týmto faktorom ju hráči tesne po vydaní v húfoch opúšťali. Prečo? Lebo nemala takú hĺbku a niektoré zmeny, ktoré sa v dizajne spravili, hraniu určite neprospeli.

Lego DC Super-Villains - Recenzia

Lego DC Super-Villains - Recenzia

Lego hry tu boli odnepamäti, a vždy v kombinácii so zaujímavou značkou priniesli nových potenciálnych fanúšikov. Tentokrát je hlavným ťahákom DC universe, ale z tej druhej strany. Akonáhle je v hrách možnosť hrať aj za nepriateľov, budí to veľa pozornosti. Pri tejto hre to nie je inak. Stojí tá pozornosť ale za to? Príbeh je postavený na skupinke superhrdinov z dimenzie Zem-3, ktorí sa nazývajú Justice Syndicate, a „veľmi“ nenápadne sa podobajú na Justice League. Tú pošlú do inej dimenzie a pred ostatnými sa tvária ako noví spasitelia. Ich zámienky sú však iné.

FIFA 19 – Recenzia

FIFA 19 – Recenzia

Koniec septembra sa už tradične nesie v duchu nových športových hier od EA. Zatiaľ čo séria NHL ťaží z monopolného postavenia na trhu a výrazne stagnuje, FIFA sa musí snažiť, aby ju konkurencia v podobe Pro Evolution Soccer od Konami z ničoho nič nezosadila z trónu, ako sa to stalo napríklad pred dvanástimi rokmi. Budú na obhajobu stačiť tohtoročné novinky?

Strange Brigade - Recenzia

Strange Brigade - Recenzia

Britské štúdio Rebellion už niekoľko desaťročí konštantne produkuje kvalitné tituly. Nejde o hry, ktoré by sa stali na dlhú dobu témou rozhovorov a nie sú ani ničím prelomové, každopádne sú však dostatočne kvalitné na to, aby si za roky svojho pôsobenia toto štúdio vytvorilo solídnu fanúšikovskú základňu. A keďže v posledných rokoch bola ich primárnou sériou Sniper Elite, rozhodli sa, že je čas na veľmi veľkú zmenu.

Forza Horizon 4 - Recenzia

Forza Horizon 4 - Recenzia

Forza Horizon je najlepšou pretekárskou sériou tejto generácia. Bodka. Nebavíme sa o tom. Pretekársky žáner patrí medzi tie, kde má Microsoft napriek dominancii Sony v tejto generácii riadne navrch a to vďaka jednému štúdiu - Playground Games. Tí totiž vedia. Dvojka bola skvelá, trojka bola v mojich očiach neprekonateľná a teraz prišla štvorka. A keď recenzujem nový diel série, vždy sa po chvíli vrátim k predchodcovi, aby som si oživil pamäť a hlavne aby som vedel, kam sa posunula hra, ktorú som považoval za neprekonateľnú.

Destiny 2: Forsaken - Recenzia

Destiny 2: Forsaken - Recenzia

Keď ste čítali moje recenzie na Destiny a jeho následné expanzie, sami ste videli, že čím ďalej, tým frustrujúcejší som z hry bol. Aj kvôli tomu, že Bungie ani po rokoch nepochopilo, že expanzia neznamená trápnu hodinovú kampaň, kde ešte navyše zrecyklujete obsah. Je to, ako keď vás niekto doma týra, no vy neviete povedať: „dosť už!“ Taký je môj vzťah s Destiny. Chcel by som prestať, ale nedá sa. A preto je pochopiteľné, že napriek tomu, že už som niekoľkokrát požiadal o rozvod (s hrou, samozrejme), nikdy som to do úspešného konca nedotiahol. Preto bol Forsaken v mojich očiach ako príchod spasiteľa, aby som sa konečne pri hraní aj bavil a necítil sa pri tom, ako keby som chodil do práce. Podarilo sa to?

F1 2018 - Recenzia

F1 2018 - Recenzia

No. Takže. F1. Moja láska. Športová láska. S tebou som zažil mnohé radosti, ale aj hnev a starosti. Od čias Schumachera až po súčasnú dobu Vettela a Hamiltona. A vždy, keď príde nová F1 hra, je to rovnaké, ako pri sledovaní skutočných pretekov kráľovnej motoristického športu. Raz odídete prekvapený, raz totálne sklamaný, inokedy zas úplne spokojný. Ja som fanúšikom Ferrari a môžem skonštatovať, že hra F1 2018 prináša podobné pocity, ako keď získajú piloti Ferrari prvé a druhé miesto v pretekoch a Hamilton vypadne.

Shadow of the Tomb Raider – Recenzia

Shadow of the Tomb Raider – Recenzia

Tomb Raider má za sebou dlhú históriu. Keď sa v roku 2013 táto séria znovuzrodila, fanúšikovia neboli práve nadšení. Ale povedzme si úprimne, existuje vôbec hra, ktorá bola komunitou prijatá rovnako dobre ako originál? Zrejme nie. To však neznamená, že sa to s odstupom času nezmení, čoho jasným dôkazom je aj Lara. Kvalitný titul mal v roku 2015 úspešné pokračovanie, ktoré sa po gameplay stránke odlišovalo od pôvodného síce len trochu, no po stránke obsahovej to bolo skutočné zlepšenie. To isté sa podarilo Shadow of The Tomb Raider, ktoré znovu dokázalo nájsť ten správny smer.

Pro Evolution Soccer 2019 – Recenzia

Pro Evolution Soccer 2019 – Recenzia

Séria Pro Evolution Soccer, skrátene PES, v tomto desaťročí hrala na poli futbalových simulácií druhé husle. Vývojári sa pokúšali tento stav zvrátiť už niekoľkokrát, no vždy sa našli prvky, ktoré neboli dotiahnuté do konca. Podarí sa tento rok sérii Pro Evolution Soccer výraznejšie sa presadiť? Dočkali sme sa po rokoch komplexného futbalového zážitku?

Sonic Mania Plus - Recenzia

Sonic Mania Plus - Recenzia

Ak ste minulý rok vynechali Sonic Maniu, možno by bolo dobrým nápadom dať jej šancu teraz. Vlaňajšie vydanie Sonic hry, ktorá nebola po dlhšom čase v 3D a bola zároveň iba nostalgickým kúskom Sonic série, zožala nakoniec väčší úspech ako nový diel do série Sonic Forces. Sonic hry pomaly schádzali dolu kopcom, tento diel však všetko napravil a ľudia si ho obľúbili. V dobe, keď všetci vývojári robili len remaster alebo remake hier z minulosti, Sega a jej fanúšikovia (ktorí sa predtým venovali hackovaniu samotných Sonic hier) urobili novú hru v starom šate. Hra bola vytvorená na oslavu dvadsiateho piateho výročia tohto modrého ježka a je vyrobená podľa receptu, ktorý v 90-tych rokoch dostal Sonica na vrchol, aby mohol bojovať s tými najlepšími, ako napríklad so samotným Mariom.

Red Faction: Guerrilla ReMarsTered Edition - Recenzia

Už ma veľmi nebavia remastere. Hlavne nie tie, ktoré nemajú čo remastrovať. Ešte dokážem pochopiť, keď po x rokoch vidíme znovu Crasha alebo Spyra, pretože pri tých hrách je rozdiel v porovnaní s pôvodnou verziou taký obrovský, že aj slepý človek by to videl. Skôr mám na mysli tieto „akože remastre“, ktoré existujú len vďaka tomu, že spätná kompatibilita je na jednej konzolovej platforme neexistujúca a na druhej nekompletná. A keď k tomu prihodíte fakt debilný názov, vznikne vám Red Faction Guerrilla Re MARS Tered edícia.

Vampyr - Recenzia

Vampyr - Recenzia

Veľmi ma mrzí, keď vidím veľmi veľký herný potenciál, ktorému chýba len trochu k tomu, aby sa hra stala skvelou. Hlavne v segmente, kde sú kvalitné, ale zjavne nie vysoko rozpočtové tituly. V každom prípade, presne to isté sa týka novej hry od tvorcov Remember Me s názvom Vampyr.

Destiny 2: Warmind - Recenzia

Destiny 2: Warmind - Recenzia

Bungie Bungie Bungie. Teda ani neviem, či mám oslovovať vás, keďže sa zdá, že za Warmind expanziou pre Destiny stoja tvorcovia univerza. No podľa všetkého sa na tvorbe tohto rozšírenia podieľalo takmer výlučne štúdio Vicarious Visions, ktoré k Destiny projektu priradil vydavateľ Activision. A, paradoxne, je ich výtvor o niekoľko líg lepší ako predchádzajúce DLC od Bungie, Curse of Osiris. Aj keď...

L.A. NOIRE - RECENZIA

L.A. NOIRE - RECENZIA

Jeden z najunikátnejších titulov minulej generácie sa dočkal adaptácie na nové konzoly. Ja osobne som L.A. Noire miloval i napriek jasným a zreteľným chybám. Hra priniesla niečo nové a neopozerané a zároveň posunula úroveň technológie o niečo ďalej. Všetko však so sebou prinieslo daň v podobe vraždy štúdia Team Bondi, kvôli čomu bolo ohlásenie novej adaptácie hry na nové konzoly takým veľkým prekvapením. Poďme sa na to teda spoločne pozrieť.

DESTINY 2: CURSE OF OSIRIS - RECENZIA

DESTINY 2: CURSE OF OSIRIS - RECENZIA

Vyzerá to tak, že pohár trpezlivosti definitívne pretiekol. Štúdio Bungie totiž v Destiny 2 zabilo všetku nádej na to, že by toto pokračovanie bolo také ako prvé Destiny na konci svojho putovania. A aj keď som expanzii Rise of Iron nedal veľmi vysoké hodnotenie, skonštatoval som, že ako celok je hra konečne v stave, ktorý by sa dal odporučiť. No prišlo Destiny 2, z ktorého vypadla hromada štandardných funkcií. Fanúšikovia ich začali považovať za samozrejmosť a boli nahradené... Ničím. Čo je horšie, Bungie sa rozhodlo, že veľa vecí, ktoré sa dali v jednotke získať hraním, sa presunuli do Eververse lootbox systému. A v Curse of Osiris je to ešte horšie.

WOLFENSTEIN 2: THE NEW COLOSSUS - Recenzia

Je skvelé, že po rokoch sa od moderných vojenských strieľačiek postupne vraciame k rôznorodosti a k silnému dôrazu na kvalitné herné mechaniky a čistú hrateľnosť. Ergo ide o Wolfenstein, ktorý sa svojím rebootom The New Order zaradil presne do tejto kategórie. Bolo teda na čom stavať a je na mieste istá zvedavosť, či sa pokračovanie posunulo smerom vpred alebo prešľapuje na mieste.

THE EVIL WITHIN 2 - Recenzia

THE EVIL WITHIN 2 - Recenzia

Evil Within bola, nepochybne, hra s veľkým potenciálom. Dokonca by som povedal, že bola skvelá, no ako sa zvykne v anglickom jazyku hovoriť: „Rough around the edges." Niektoré aspekty boli síce nedotiahnuté, ale prvotná myšlienka stačila na to, aby jej hráči odpustili drobné nedostatky. A práve preto existujú pokračovania. Všetko sa vypiluje, zdokonalí a hráč dostane lepšiu hru s rovnakou víziou. Presne taká je dvojka.