Za poslednú dekádu si séria Halo vybudovala povesť najväčšej exkluzivity na konzole Xbox. Spočiatku jednoduchý príbeh o záhadnom objekte vo vesmíre, ktorý má schopnosť zničiť všetko živé, sa rozšíril na fenomén, ktorý zahŕňa 6 FPS hier, jednu real-time stratégiu, hromadu knižiek, ktoré rozširujú pozadie konfliktu a univerzum Halo do výšin, ktorými sa môže pochváliť máloktorá hra. Na jednej strane sa nachádzajú fanúšikovia série, ktorí hltajú všetko, čo sa týka tejto série, a na druhej tí, ktorí nechápu, čo je na tejto sérii také dobré. No vplyv na konzolový herný sektor je nepopierateľný, či už z hľadiska transformácie FPS hry na konzoly alebo konzolového multiplayeru.
A tak desať rokov po vydaní asi najvplyvnejšieho titulu z tejto série Halo 2 prináša balíček, ktorý prekypuje obsahom, pripravuje hráčov na budúcoročné vydanie Halo 5: Guardians a dáva možnosť zahrať si celú hlavnú ságu Halo hier v balíčku s názvom Master Chief Collection.
Kráľ je jasný už od začiatku. Hlavnou hviezdou večera je Halo 2: Anniversary, teda kompletná prerábka hry Halo 2. O to viac sme boli prekvapení, keď sa po spustení kampane na nás nevyrútil Master Chief, ale Spartan Lock, jedna z hlavných postáv chystaného Halo 5: Guardians. Jeho prítomnosť popri Arbiterovi, jednej z hlavných postáv pôvodnej Halo trilógie, dáva náznak toho, akú evolúciu môžeme čakať z príbehovej stránky na budúci rok. A celkovo, prestrihové scény Halo 2 sa výrazne zmenili vďaka zásahu štúdia Blur, ktoré odviedlo na novej prezentácii cutscén Halo 2 famóznu prácu a vdýchlo príbehu hry úplne nový život.
No snaha štúdia 343 ničím nezaostáva. Nový grafický kabát je na pomery remaku famózny, na pomery dnešnej doby obstojný a dáva možnosť vychutnať si legendárnu hru zas a znova. Navyše, autori ponechali prakticky všetky glitche, ktoré si komunita v pôvodnej hre tak obľúbila, a k tomu pridali aj niekoľko vlastných zberateľských predmetov roztrúsených po všetkých leveloch. Tie však neplnia iba zberateľskú funkciu, keď vám na konci zasvieti achievement za vyzbieranie všetkého. Už nejakú dobu sú v Halo sérii prítomné terminály, miesta, kde môžete sledovať krátke videá, vysvetľujúce príbehové pozadie série pre tých, ktorí majú záujem pohrabať sa v príbehu trochu hlbšie.
V Halo Combat Evolved: Anniversary to sú terminály o postave 343 Guilty Spark. Halo 2 terminály zase rozoberajú históriu postavy Arbitera, zväzku Covenantov či postavu jedného antagonistu príbehu Halo 2. Halo 4 terminály pre zmenu objasňujú históriu Forerunnerov a jedného druhu nepriateľov v hre, Prometheanov.
Po hrateľnostnej stránke hádam nemusím vysvetľovať, o čom sú Halo hry, ako sa hrajú a čo od nich očakávať, nakoľko to sa môžete dozvedieť v mnohých iných recenziách na pôvodné hry. Preto sa radšej pustíme do zhrnutia toho, čo balíček Master Chief Collection ponúka. Nepochybne najväčšou výhodou je unifikované menu spájajúce všetok obsah do jedného prehľadného a funkčného celku. Všetok obsah je od začiatku plne odomknutý, takže môžete skočiť do ľubovoľnej misie z ľubovoľného dielu Halo hry.
Nechýbajú štyri tradičné stupne náročnosti a modifikátory hrateľnosti, tzv. skulls. A ďalšie rôzne nastavenia vrátane možnosti prepínať medzi starým a novým vzhľadom u hier Halo Combat Evolved a Halo 2: Anniversary. A ak nemáte záujem o prejdenie kampaní v klasickej forme, tak autori si pripravili desiatky playlistov, ktoré tematicky spájajú rôzne misie z rôznych hier (napríklad misie s vozidlami, misie, kde je vaším nepriateľom Flood a pod.). A ak má hráč záujem, môže si aktivovať bodovanie, a súťažiť s kamarátmi o čo najlepšie skóre a čas v jednotlivých leveloch.
Ak za tých 35+ hodín prejdete všetky kampane a o playlisty nemáte záujem, vedzte, že Master Chief Collection obsahuje všetky mapy, ktoré boli kedy vydané v Halo hre a šesť komunitne najobľúbenejších z Halo 2 dostalo aj plnú Anniversary verziu (Bloodline, Lockdown, Shrine, Stonetown, Warlord, Zenith). Do vienka v hre Halo 2 pribudol aj Forge mód. Pridané boli aj nové zbrane a vozidlá a na týchto šiestich mapách boli vytvorené interaktívne prvky, ktoré dodávajú trochu viac variability do zápasov.
Problémom však momentálne sú dlhé čakacie časy v lobby playlistov a aj fakt, že tie playlisty, ktoré tam momentálne sú, nepokrývajú ani zďaleka všetky potreby Halo hráčov (momentálne tam chýba čistý Halo 4 playlist). No vzhľadom na to, že je tradičným zvykom počas fungovania Halo hier na trhu úprava multiplayerových playlistov, tak by som sa o tento aspekt príliš nestrachoval. Ak by však celá kampaň a viac ako 100 multiplayerových máp bolo málo, autori pridali ešte aj seriál Halo Nightfall. Ten sa venuje postave Spartana Locka a ten zas bude dôležitým prvkom v príbehu Halo 5: Guardians. A ak by aj to bolo málo, každý majiteľ Halo Master Chief Collection má prístup k bete Halo 5: Guardians, ktorá začne koncom decembra a potrvá tri týždne.
Všetky hry, až na Halo 2: Anniversary, bežia v plnom 1080p rozlíšení a všetky hry aj vrátane H2: A majú 60FPS, čo na jednej strane poteší, no na strane druhej sa hlavne pri Halo 4 občas stáva, že zažijete prepady frameratu, ktoré nie sú práve najpríjemnejšie. Navyše, prechod na 60FPS občas spôsobuje drobné bugy fyziky či umelej inteligencie.
Každopádne faktom zostáva, že ak by niekto chcel robiť remake, toto je dokonalý návod. Všetky štyri hlavné kampane, hromada bonusového obsahu a prerábka Halo 2, ktorá je robená s láskou k značke Halo a k jej fanúšikom. Famózne nové cutscény, pekný nový grafický kabát, no hlavne stará-dobrá hrateľnosť, ktorá ľudí bavila veľmi dlhú dobu. Ultimátny balíček určený nielen pre fanúšikov Halo série, ale aj pre tých, ktorí sa chcú do série Halo dostať, pretože toto je najlepšia cesta, ako tak učiniť.
Informácie o hre
Žáner: FPS
Výrobca: 343 Industries
Distribútor v GB: Microsoft
Distribútor v SR: Microsoft
Zaujala vás táto hra? Objednajte si ju na GameExpres.sk