Ak ste mali možnosť čítať moju recenziu Titanfall, tak asi viete, že som ju považoval za niečo, čo spôsobí v FPS žánri evolúciu, ba až revolúciu. Rovnakú, akú vývojári spôsobili s Modern Warfare. 200 hodín ponorených do multiplayeru, v ktorom si pripadáte, ako keby ste v jednom kuse sledovali „best of“ momenty, ktoré sami zažívate s perfektným balansom a famóznou hrateľnosťou. Dvojka zobrala jednotku a vo väčšine prípadov hru ešte vylepšila.
Vylepšenie má vo svete Titanfallu názov kampaň pre jedného hráča. A svet, ktorý si vyslovene žiadal o preskúmanie a rozprávanie príbehov ho konečne dostal. Jack Cooper a BT-7274 spoja svoje sily po objave tajomnej planéty IMC a masívnej zbrane, ktorá môže konflikt medzi Militiou a nimi zvrátiť v ich prospech.
Tam, kde by Respawn mohol vytvoriť klasický prívesok k multiplayeru, vytvoril plnohodnotnú kampaň, ktorá nepôsobí rutinne, ale naopak, prináša mnoho zaujímavých prvkov, v ktorých využíva všetky svoje silné stránky. Z hľadiska príbehu kladie dôraz na vzťah človeka a jeho Titana, ich postupné zvykanie si na seba a zlepšovanie sa s ohľadom na ťažké okolnosti, ktoré ich sprevádzajú. Autori si vyslovene užívajú stereotyp toho, že BT je mašina bez citov, nerozumie sarkazmu a ľudskej reči, zatiaľ čo Cooper objavuje jeho chladnosť a „matematickú povahu.“ A z hľadiska hrateľnosti ponúka výbornú kombináciu pohybového systému, ktorý sa tak nedarí konkurencii odkopírovať, a kreatívnej likvidácie nepriateľov. Aby toho nebolo málo, súčasťou sú aj klasicky výborné súboje medzi Titanmi a levedizajn, ktorý umožňuje využitie všetkých týchto prvkov.
Kampaň druhého Titanfallu nestavila iba na neustálu streľbu, ale poskytuje výbornú variabilitu v hrateľnosti, keď strieľacie pasáže striedajú tie, kde sa vo veľkom ukážu vaše parkúrové schopnosti s drobnými logickými hádankami, aby vás z tej akcie nezačali bolieť oči. Krásne prostredia, epicky vyzerajúce súboje. A navrch toho všetkého ďalšie dva prvky, o ktorých radšej pomlčím kvôli spojlerom. Jediná škoda je, že kampaň nepatrí ani tak medzi najdlhšie a za 5 – 6 hodín je koniec. Je to síce momentálne celkom štandard, no vzhľadom na to, aká kvalitná je vo výsledku kampaň, chce človek po jej skončení jednoducho viac.
A to viac leží v multiplayeri. A práve tam je gro hry, to najzábavnejšie a najpodstatnejšie. A aj keď na prvý pohľad sa dvojka vo veľkom podobá na jednotku, tak najviac zmien je pod povrchom. Zmien, ktoré nebudú každému po chuti, no podstatné je, že z objektívneho hľadiska proste fungujú a vytvárajú parádne hrateľnú a hlbokú hru, ktorá vám poskytne stovky hodín zábavy.
Začína to výborným dizajnom máp, ktorý zohľadňuje rýchlosť a mobilitu pilotov, ponúka zaujímavé možnosti pre tých, ktorí už majú v hre čo-to odohrané a zároveň im dáva pocit, že aj napriek tomu, že vonku zúri bitka Titanov, tak sú jednoducho v bezpečí a nie sú v nevýhode. Titani zase majú veľké pole pôsobnosti na bojisku, veľa taktických možností a pri šikovnosti aj možnosť zlikvidovať nepozorných pilotov, ktorí sa ledabolo pohybujú po mape. A taktiež je tu aj priestor pre AI jednotky, ktoré sú hlavým ťažiskom v dvoch herných módoch a zabezpečujú neustály prísun akcie a zábavy smerom k hráčom. Práve vďaka tomu, že multiplayer Titanfallu vie ponúknuť všetko pre každého hráča, sa môže aj najväčší noob cítiť ako hviezda, ak vie, ako postupovať a na koho sa pri boji zamerať.
Dizajn multiplayeru Titanfallu 2 postihli veľké zmeny. Zmizli Burn Cards, ktoré nahradili špeciálne schopnosti pre pilotov, pribudlo mnoho nových a zaujímavých zbraní, nových taktických schopností a taktiež aj mnoho nových možností úpravy či už vášho virtuálneho vojaka, alebo jeho výbavy. To isté sa stalo aj druhej polovici hrateľnosti, Titanom. Namiesto troch šasi, ktoré sa dali ľubovoľne definovať, štúdio redefinovalo ich úlohu na bojisku a vytvorilo šesť herných Titan tried, ktoré majú s určitými variáciami presne dané zbrane, schopnosti a úroveň HP. Apropo, Titanom boli odobrané automaticky regenerujúce sa štíty, čo znamená, že už sa prakticky nestane, že si budete pri vlastnej šikovnosti schopní ponechať si jedného až do konca kola. Na jednej strane tento krok urguje k spolupráci, nakoľko ukradnutím batérie zo súperovho Titana môžete svojmu poskytnúť boost zdravia, ale na druhej strane to spravilo súboje medzi Titanmi trochu menej taktickými.
Každopádne toto je vec, ktorá je vyslovene subjektívne hodnotená, no osobne sa mi systém v jednotke páčil o trochu viac. Zároveň však musím skonštatovať, že aj táto nová verzia je výborne vybalansovaná. Novým hlavným módom je Bounty Hunt. Lov na AI jednotky, pričom každá z nich je odmenená určitou hodnotou v dolároch, ktoré je následne potreba uložiť do banky. Trik spočíva v tom, že v momente, keď vás protihráč zabije, strácate polovicu nahraných dolárov. Okrem toho sa tu vyskytujú klasiky v podobe Attrition, Hardpoint, CTF, Pilot vs. Pilot atď. A len aby som nezabudol. Ešte asi v žiadnej inej MP FPS som nevidel taký rýchly matchmaking spojený s takými prepracovanými sociálnymi funkciami, čo je taktiež jednoznačné plus.
Pri fakte, že Titanfall 2 dominuje na poli zábavy a hrateľnosti, s vizuálom to až také terno nie je. Hra si síce na konzolách drží stabilných 60FPS, no využíva starý modifikovaný Source Engine, čo jednoducho je vidieť. Nedá sa povedať, že by bolo grafické spracovanie slabé, ale taktiež nejde o žiadne terno. No to, čo stráca na technickej kvalite, autori doháňajú vizuálnym štýlom a rôznorodosťou prostredí.
Naše hodnotenie
Informácie o hre

Titanfall 2 2016
Titanfall 2 vám ponúkne novú kampaň pre jedného hráča, ktorá priblíži jedinečné puto medzi človekom a strojom a k tomu, samozrejme, bohatšiu ponuku režimov v hre pre viacerých hráčov. Tešiť sa tak môžete na nových titánov, rozšírené schopnosti pilotov a bohatý systém úprav a postupu.
- Platforma: Xbox One
- Žáner: FPS
- Výrobca: Respawn
- Distribútor v GB: Electronic Arts
- Hru na recenzovanie poskytla spoločnosť: ABC Data
Našli ste chybu, alebo máte tip na zaujímavý článok? Napíšte nám!