Strange Brigade - Recenzia

Strange Brigade - Recenzia

Britské štúdio Rebellion už niekoľko desaťročí konštantne produkuje kvalitné tituly. Nejde o hry, ktoré by sa stali na dlhú dobu témou rozhovorov a nie sú ani ničím prelomové, každopádne sú však dostatočne kvalitné na to, aby si za roky svojho pôsobenia toto štúdio vytvorilo solídnu fanúšikovskú základňu. A keďže v posledných rokoch bola ich primárnou sériou Sniper Elite, rozhodli sa, že je čas na veľmi veľkú zmenu.

Strange Brigade je hra, ktorá má so Sniper Elite spoločný pohľad z tretej osoby. A to je asi aj všetko, čo majú spoločné. Ináč ide o kooperatívne zameranú hru, v ktorej si však nevyberáte cieľ prostredníctvom hľadáčika pušky, púšťate sa totiž do boja z blízka. Asi najlepšie porovnanie by sa dalo spraviť s populárnou Left 4 Dead sériou. Akurát s jedným podstatným rozdielom – dej hry sa odohráva v Egypte. Unikla totiž duša Egyptskej bohyne Setieki a vašou úlohou, keďže ste členom Strange Brigade, je dať tento bordel do poriadku. Bordel znamená hlavne kostričky vo väčších aj menších formách.

Vzhľadom na to, že hra je zameraná na kooperáciu, asi nikoho neprekvapí, keď skonštatujem, že sa najlepšie hrá za prítomnosti ďalších hráčov. Dokonca by som povedal, že tí sú pre relatívne zábavné hranie doslova nutnosťou, pretože počet nepriateľov je veľký a v prípade, že sa rozhodnete do boja ísť sám, vo väčšine prípadov súbojový systém ohlúpne na jednoduché odstreľovanie protivníkov z diaľky. Strange Brigade je totiž najzábavnejší vtedy, keď sa musíte hýbať, plniť zadanú úlohu a zároveň bojovať proti hordám nepriateľov.

Kampaň má celkom klasický layout. Čím ďalej pokračujete, tým náročnejším typom nepriateľov čelíte. Každý z levelov trvá viac než trištvrte hodinu, čo vám celkovo dáva viac než desať hodín hrania. No vzhľadom na povahu hry a nie celkom veľký dôraz na príbeh sú veľmi dôležité dve veci – čo vám autori ponúkli z hľadiska levelov a vylepšovania postáv, aby ste mali dôvod vrátiť sa k hre a zároveň to, aká je variabilita súbojového systému.

Bohužiaľ, tu sa začnú prejavovať slabiny hry. Nie, že by s hrou bolo niečo vyslovene zlé. Len je proste akási... Tuctová. Jediné, čo ju vytrháva z tuctovosti, je vtipné poňatie sveta i rozprávača a logické hádanky v leveloch. No a to je v dnešnej dobe strašne málo. Pretože levely to sú nuda a šeď. A to doslova. Idete spolu s kamarátmi alebo inými hráčmi po leveli, kosíte hordy kostlivcov, nabíjate amulet, ktorý vám dá špeciálnu schopnosť a zbierate zberateľské predmety, ktoré vám okrem achievmenetov nedajú prakticky nič. A aj keď je pravdou, že levely nepatria medzi tie najmenšie, nič to nemení na veci, že vám to prakticky len sťažuje postup hrou, pretože systém vylepšovania vecí vás núti preskúmať každý jeden kút levelov.

Jediné, čo hru vytrháva z priemeru, sú logické hádanky, ktoré vám sprostredkujú buď najlepšie momenty v hre, alebo tie najfrustrujúcejšie. Všetko vždy závisí od toho, akých spoluhráčov dostanete. Nič to však nemení na fakte, že po prvom zdolaní všetkých levelov si logické hádanky pamätáte a pri následných hraniach sú už viac príťažou než zábavou. Tým pádom leží všetko pri nohách finálových bossov každej úrovne. A tí sú... Hm... Fajn. Viete, celá hra je fajn. A to je celá jej pointa. Levely sú úplne okej, ponúkajú špeciálne herné mechaniky, ktoré poskytnú potrebnú výzvu a zabavia vás na prvý raz. No vracať sa k nim späť? Pre to veľa dôvodov nevidím. Ešte jedným ozvláštňujúcim prvkom sú pasce rozmiestnené po leveloch. Tie vám pomôžu pri expresnej likvidácii nepriateľských hôrd. Či už plamene, kopije alebo nože, všetko, čo vám umožní prejsť levelmi rýchlejšie, je, koniec koncov, vítané.

A teraz poďme na to vylepšovanie postáv. Z hľadiska postáv vlastne žiadne nie je. Nájdete tam iba rôzne talizmany na rôznych postavách a každý z nich má inú funkciu. Preto je gro postupu hrou v kupovaní a vylepšovaní zbraní. Zbrane sa kupujú za mince, ktoré padajú z každého zabitého nepriateľa, no vylepšujete ich pomocou drahých kameňov. A tie musíte jednoducho nájsť. Takže žiadne nakupovanie za hernú menu, žiadne vylepšovanie cez XP systém, ale náhodné natrafenie na kamene. To vás núti prechádzať každý kút mapy a otvoriť každú jednu debničku a prosiť, aby ste dostali niečo, čo za to stojí. Avšak verte mi, nestojí.

Takže, aby som kampaň zhrnul do nejakého zmysluplného celku. Na prvé prejdenie celkom okej, v kooperácii solídna zábava, no postupom času neponúka nič, čo by vás mohlo zaujať. A to je pri hre takéhoto typu veľký problém. Pretože napríklad taký Left 4 Dead ponúkol AI Director, ktorý automaticky upravoval scenáre hry podľa toho, ako sa vám darilo. Výsledkom bolo to, že aj napriek tomu, že ste išli cez tie isté levely a že ste plnili tie isté úlohy, vždy ste sa cítili, akoby ste tam boli prvýkrát. A navyše, hra sa škálovala na základe počtu hráčov. Tu sú nepriatelia maximálne tak odolnejší, takže na nich musíte vypáliť viac guliek, aby padli.

Zostáva tak len mód Hordy. A ten je zaujímavejší než som bol čakal. Tu sa presne ukazuje, že Strange Brigade vyniká v momente, keď ste nútení kombinovať schopnosti amuletov, utekať a zároveň strieľať a popri tom ešte hľadať na mape nové amulety a vylepšenia. Mapy sú dostatočne veľké, takže vás neprepadne klaustrofóbia, no zároveň nie sú príliš veľké a zaujímavý systém výmeny zlata za prístup do nových častí zabezpečí, že sa stanete pánom mapy a ak zlyháte, je to väčšinou vaša vina. Ďalším je Score Attack, klasický mód, akurát sa pri ňom snažíte o čo najlepší čas. Nič viac, nič menej.

Stojí teda aspoň prezentácia za to? Áno a zároveň i nie. Na jednej strane zažijete zaujímavé scenérie a aj levely sú rozsiahle, na druhej strane však drvivá väčšina prostredí je na jedno kopyto. Hra za to „vďačí“ najmä svojmu umiestneniu a určite to nesnapomáha výslednému dojmu z hry. Navyše, hra nepatrí medzi tie technicky najvydarenejšie, takže bugy a glitche sú častým zjavom, rovnako ako problémy s lagom a pripojením, najmä s prepadom FPS, a to hlavne v momentoch, keď sa to vyslovene nehodí. Nejde o nič, čo by sa nedalo vyriešiť patchmi, ale myslím si, že momente, keď a to konečne vyrieši, hra už bude ľudoprázdna. A nakoľko je vyslovene závislá na co-op systéme, nie je to veľmi dobrá správa.

Naše hodnotenie

Strange Brigade je hra, ktorá sa dá zhrnúť dvoma písmenami. OK. To, čo robí, robí relatívne dobre. Na jedno prejdenie kampane poskytne dostatok zábavy, no v momente jej ukončenia vám neponúkne nič navyše. Herné mechaniky nie sú na takej úrovni, aby vám hra poskytla veľké množstvo zábavy, no tých 10-15 hodín z nej dostanete.

Klady

  • charakter rozprávača
  • logické hádanky
  • súboje s bossmi
  • skutočne prepracovaný mód Hordy

Zápory

  • po čase prichádza nuda a stereotyp
  • všetky súboje po čase omrzia
  • vďaka co-op systému sa z nepriateľov stávajú „bulletsponges“
  • systém odomykania výbavy je otravný
  • príbeh je strojený

Informácie o hre

Strange Brigade

Strange Brigade 2018

Skúmajte úchvatné rozvaliny, riešte ošemetné hádanky a objavujte vzrušujúce poklady, zatiaľ čo si budete kliesniť cestu zástupmi nemŕtvych nepriateľov v napínavej third-person akčnej hre, ktorá vo vás zaručene prebudí dušu dobrodruha!

  • Platforma: Xbox One
  • Žáner: kooperatívna strieľačka
  • Výrobca: Rebellion Software
  • Distribútor v GB: Rebellion Developments
  • Hru na recenzovanie poskytla spoločnosť: Rebellion

Trailer

Korekcia: Stella Ondrejčiková

Páči sa Vám tento článok? Zdieľajte ho!

Sledujte nás

Gamesite.sk
Zoznam.sk