Odklady, leaky a vydanie.
Naughty Dog zažilo v tomto roku veľmi turbulentné obdobie. Najprv sme sa mohli dočítať, aké drastické pracovné podmienky v štúdiu panujú, následne muselo štúdio odložiť vydanie hry, kvôli COVID-19 a potom prišiel leak, ktorý prakticky donútil štúdio, aby hru vydali. A toto všetko počas šiestich mesiacov.
A práve leak, ktorý internetu vyzradil všetky prakticky všetky kľúčové momenty príbehu bol asi najväčším problémom. Na jednej strane, leaknutie ktoréhokoľvek príbehu nie je pre vývojárov veľmi dobrý zážitok, no situácia bola o to horšia, že v The Last of Us: Part II leakli niektoré príbehové momenty no bez kontextu príbehu celej hry.
A Neil Druckmann v Kinda Funny Gamecaste prezradil, že deň, kedy The Last of Us: Part II leakol na internet bol pre neho jedným z najhorších dní v živote. Budeme ho citovať, no upozorňujeme na spojlery z príbehu, takže ak ste hru nehrali, tak odporúčame nescrollovať dole, pod video.
{embed_video //www.youtube.com/watch?v=g6rRfK-V2jY&feature=emb_title}
SPOILER
„Vec, ktorá bola veľmi ťažká, keď sa tento leak udial bolo, keď sa dostala vonku aj „tá scéna.“ Láska, ktorú mali ľudia pre postavu Joela bola všetkým, čo k tejto postave hráči cítili a skutočnosť, že potom hráte za postavu, ktorá ho zabila… Ľudia stratili nervy. Pochopiteľne. A potom sme museli sedieť počas dvoch mesiacov a hovoriť si: „Je tu toho viac, no nemôžeme to prezradiť.“ Hráči tak žili s frustráciou a hnevom. A to bolo ťažké. Bolo to veľmi ťažké.“
„Bol to jeden z najťažších dní v mojom živote, keď sa ten leak udial. Videl som, ako sa to stalo v reálnom čase. Videl som, ako sa objavil na Youtube. Spanikárili sme a prikázali sme, aby ho z Youtube stiahli. Trvalo to však hodinu. A tým pádom tam len sedíte a vaše srdce sa prepadá a myslíte si „Je to vonku, a máme iba chvíľu, pokiaľ to vybuchne.“ A o niekoľko hodín neskôr to bolo všade a začínate dostávať nepríjemné reakcie na sociálnych sieťach a tie sa zmenia na vyhrážky, antisemitské reakcie a z toho sa vykľulo šialenstvo, ktoré som neočakával. Vedel som, že ľudia budú nešťastní z toho, keď uvidia svoju obľúbenú postavu umierať. No nevedel som, že to dosiahne takú úroveň nenávisti. A ani neviem ako popísať túto…frustráciu.“
Druckmann skonštatoval, že štúdio si bolo vedomé toho, že fanúšikov smrťou Joela naštvú, no neočakával to, čo prišlo: „Vec, ktorá sa potom stala bolo to, že ľudia sa tak zakopali vo svojej nenávistnej pozícii, že povedali „Už aj tak nenávidím túto hru a budem ju nenávidieť bez ohľadu na kontext, ktorý do situácie príde. Trvalo niekoľko dní pokiaľ sme si uvedomili, že sa stalo to najhoršie. Najhorší spôsob prezentácie príbehu – náš najväčší strach. Pretože sme sa veľmi snažili ochrániť tento príbeh.“