F1 2016 - Recenzia

F1 2016 - Recenzia

Športové a pretekárske hry sú často terčom posmechu zo strany hráčov. Teda mám na mysli tie pretekárske, ktoré sú vytvárané pod určitou licenciou. Práve preto majú stabilný obsah a nie veľmi veľké vylepšenia pri prechodoch na nové ročníky. Stáva sa, že namiesto pribúdania nových prvkov, mnoho z nich doslova mizne, a to hlavne pri prechode cez konzolové generácie na nové enginy. FIFA a NHL by vedeli rozprávať. To isté zastihlo aj sériu F1 od Codemasters. Tá prešla minulý rok na nový engine a výsledok bol dosť tragický. Napravil nový diel pošramotenú povesť?

Inside - Recenzia

Inside - Recenzia

Limbu som dlho nevedel prísť na chuť. Niežeby som nevedel doceniť art víziu autorov a snahu o atmosféru beznádeje, no hrateľnostne mi hra akosi unikala. No neskôr som sa k nej opäť dostal a doslova ma pohltila. Zrazu si uvedomujete, že príbeh sa dá rozprávať minimalisticky a s otvorenou interpretáciou. A že nepotrebujete AAA cutscény, aby ste s ním dosiahli maximálny efekt. Inside je to isté na druhú.

DOOM - Recenzia

DOOM - Recenzia

V hernom svete existujú dve DOOM hry. Teda, nie z hľadiska názvu, ale z hľadiska hrateľnosti. Existuje tá adrenalínová jazda plná streľby a vnútorností monštier z pekla, no taktiež tu je ten hororový diel, ktorý si mohli vychutnať aj tí neskôr narodení. Séria sama o sebe stojí na križovatke a je otázne, ktorým smerom sa uberie, čo znamená, že niekto ostane naštvaný. Nový DOOM je pokračovaním prvých dielov, nie hororového tretieho, no aj napriek tomu by sa naň fanúšikovia tretieho dielu nemali hnevať. To, čo totiž robí, robí excelentne.

Battleborn - Recenzia

Battleborn - Recenzia

Vytvoriť novú IP, ktorá prináša nielen inovácie v smere nového univerza a nových príbehov, ale aj z hľadiska hrateľnosti, dnes nie je jednoduché. Vydavatelia sa boja neoverených vecí a iba málokedy sa stáva, že sa takéto hry zvyknú v zabehnutom kolobehu žmýkaných značiek presadiť. V prvom rade musia dostať hráči dobrú hru, ktorá vie položiť základy finančného úspechu. Či sa to Gearboxu podarí po Borderlands aj druhýkrát, je otázkou, na ktorú sa práve dozviete odpoveď.

Quantum Break - Recenzia

Quantum Break - Recenzia

Fínske štúdio Remedy má tajný recept! Neviem, v čom spočíva a neviem, ako to robia. No vždy vedia vytvoriť naratívne zaujímavú hru, no pritom v hre zachovajú i výbornú hrateľnosť. Platilo to pri prvých dvoch Max Paynoch a platilo to aj pri Alanovi Wakeovi. A dobrou správou je, že to platí aj pri Quantum Break.

Ori and the Blind Forest: Definitive Edition - Recenzia

Ori and the Blind Forest: Definitive Edition - Recenzia

Nie tak náhodou sa Ori and the Blind Forest ocitol v mojom rebríčku TOP 5 hier roka 2015. Famózna 2D metrodivania s nádherným art štýlom, krásnou hudbou a príbehom a výbornou hrateľnosťou patrila k najlepším herným zážitkom za posledné roky. A aj to málo chýb, ktoré táto hra mala, sa opravili v definitívnej edícii, ktorá teraz pristála v digitálnych obchodoch.

Plants vs. Zombies – Garden Warfare 2 - Recenzia

Plants vs. Zombies – Garden Warfare 2 - Recenzia

Koho by nebavila multiplayerová hra, v ktorej sa strieľajú zombíci a kvetinky? Teda za predpokladu, že je aj kvalitne spracovaná. Toto bol do istej miery prípad prvého dielu Garden Warfare. Hoci kvôli pár nedokončeným maličkostiam a chýbajúcim vlastnostiam (ktoré sa kompenzovali zníženou cenou oproti bežným AAA hrám) pôsobil skôr ako prísľub do budúcnosti. A tento prísľub bol vyslyšaný hneď pri druhom pokuse.

Life is Strange - Recenzia

Life is Strange - Recenzia

Je zjavné, že epizodicky vydávané adventúry sa v posledných rokoch stali veľmi populárnymi. To, čo bolo doménou Telltale, sa snažia dobyť aj ďalší tvorcovia, a napohľad jednoduchý koncept tak dostáva nové podoby.

Assassin’s Creed Chronicles India - Recenzia

Assassin’s Creed Chronicles India - Recenzia

Séria Assassin’s Creed zaplavuje regály obchodov tak často, až sa bojím, že sa hádam každý mesiac ukáže nová hra z tejto série. Séria sa po fiasku s názvom Unity konečne prostredníctvom Syndicate ustálila na nových konzolách a začala expandovať. A nakoľko má štúdio Ubisoft rado okrem klasických AAA hier aj malé chuťovky za 15€ (viď Valiant Hearts a Child of Light), rozhodlo sa skombinovať obe tieto veci dokopy a voilá, vznikla podséria Assassin’s Creed Chronicles, ktorá pokračuje druhým dielom.

The Crew Wild Run - Recenzia

The Crew Wild Run - Recenzia

Pamätáte si na hru The Crew? Vyšla koncom roka 2014 a sľubovala zázraky. Tie však nedokázala naplniť. Vývojári aj napriek tomu pracovali na veľkom DLC prídavku s názvom Wild Run, ktorý vydali koncom novembra.

Rainbow Six: Siege - Recenzia

Rainbow Six: Siege - Recenzia

Mnoho hier sa v poslednej dobe vydáva cestou e-sports. Nesnažia sa ohromiť inováciami, ale skôr sa snažia zdokonaliť už fungujúce formulky súťaživého hrania. Vytvoriť dokonalý balans, ktorý by umožnil vyniknúť šikovnosti jednotlivých hráčov, ponúknuť dostatočne veľkú „skill gap,“ aby mohla hra samotná oddeliť zrno od pliev a hlavne, v prípade Rainbow Six: Siege, poskytnúť taktickú zábavu, je ťažké.

Just Cause 3 - Recenzia

Just Cause 3 - Recenzia

Myslím si, že sériu Just Cause netreba nejako zvlášť predstavovať. „Michael Bay aprooved“ séria plná výbuchov, demolácie, obrovského herného sveta a nádhernej grafiky k nám prichádza so svojím tretím dielom a opäť raz prináša všetko, čím si získala srdcia hráčov v ešte explozívnejšom a šialenejšom zážitku.

Xbox One Elite Controller - Recenzia

Xbox One Elite Controller - Recenzia

Ako vyzerá dokonalý ovládač? Na mnohých fórach sa o tomto vedú nekonečné debaty (nedávno som čítal, že najlepším ovládačom ku konzole bol vraj ten z GameCube), ktoré zahrňujú aj objektívne hľadiská (kvalita materiálov, dizajn...), ale aj tie subjektívne (poloha analógových páčok, veľkosť atď.).

Darksiders 2: Deathinitive Edition - Recenzia

Darksiders 2: Deathinitive Edition - Recenzia

Žiadne zakrývanie faktov. Darkisders 2 je pre mňa srdcovkou. Jeden z tých titulov, keď aj vidíte nejaké objektívne chyby, no všetko do seba tak úžasne zapadá, že je vám to vlastne úplne jedno. A potom sa stane, že si tú hru prejdete ešte zo trikrát na PC a potom zistíte, že ju už vlastníte aj na Xboxe 360 a že by sa zišlo ju prejsť aj tam. A potom prídete na to, že aj tak nemáte dosť. No potom nastáva vnútorný boj, pretože kritika remastrov, ktoré len mútia vodu, je podľa mňa na mieste.

Rise of the Tomb Raider - Recenzia

Rise of the Tomb Raider - Recenzia

Reštarty známych sérií málokedy dopadnú úplne pozitívne, pretože vo väčšine prípadov so sebou prinášajú zmeny, ktoré sa absolútne protivia fanúšikom odrasteným na pôvodných dieloch. Stalo sa to so sériou Devil May Cry, stalo sa to aj príbehu o vykrádačke hrobiek. A áno, subjektívne výhrady sa dali pochopiť a aj keď prvý Tomb Raider nebol úplne dokonalou hrou (chyby v narácii, málo „Tomb Raider“ aspektu atď.), tak jednoznačne išlo o kvalitný titul, ktorý predchodcom žiadnu hanbu nerobil. Chybičky vytvorili pre autorov priestor, aby sa ich v pokračovaní pokúsili vylepšiť a to sa v každom aspekte podarilo.

Halo 5: Guardians - Recenzia

Halo 5: Guardians - Recenzia

„Stvorili sme Master Chiefa, takže sme zodpovední, keď ho nevieme ovládať.“ Halo je jednoznačne späté s konzolou Xbox. System seller, prémiová značka, ktorá dosahuje status kultu. No keď sa proti značke postavia vlastní fanúšikovia, tak to dobré nie je. Pritom ani Halo 4 z hľadiska multiplayeru nebol zlou hrou, väčšina fanúšikov jej vyčítala, že stratila ten aspekt, čím multiplayer má byť. Prichádza však oprava, reparát, ktorý dáva všetko do poriadku.

Destiny: The Taken King - Recenzia

Destiny: The Taken King - Recenzia

Ako človek, ktorý doslova miluje Halo, som pristupoval k Destiny s veľkými očakávaniami. Tie veľmi rýchlo opadli hneď po vydaní, pričom som postupne zistil, že už ma vôbec neláka hru vyskúšať. No všetko ohľadom procesu vývoja som sledoval a bolo mi jasné, že štúdio Bungie na to má, len to na prvýkrát absolútne nevyšlo. Natrafil som na mnoho článkov a videí s obvineniami, že bola hra naschvál vydaná v ochudobnenom stave, aby hráči, platiaci dosť veľké peniaze, povedali ako ďalej. Ťažko určiť, kde je pravda, faktom však zostáva, že The Taken King všetko zmenilo.

Forza Motorsport 6 - Recenzia

Forza Motorsport 6 - Recenzia

Hra Forza Motorsport to mala na Xboxe vo väčšine prípadov ľahké. Aj pri výkyvoch v kvalitách, ktoré sa odohrali v piatom diele, fanúšikovia žánrov simulačných racingov nemali zväčša veľmi na výber, a tak museli siahnuť po tejto sérii. No dnes je tu oveľa väčšia konkurencia v podobe Project Cars, Assetto Corsa (ten vyjde na konzoly v roku 2016), ktoré poskytujú kvalitnú alternatívu. Preto sa autori z Turn 10 museli veľmi snažiť, aby si zachovali priazeň fanúšikov.

Gears of War: Ultimate Edition - Recenzia

Gears of War: Ultimate Edition - Recenzia

Gears of War. Séria, ktorá sa stala synonymom a system sellerom pre konzolu od Microsoftu. Preto bolo oznámenie o odkúpení IP od Epicu viac ako logickým krokom a dosadenie Roda Fergussona do čela Black Tusk (terajší Coalition) rovnako. A zatiaľ čo nám štúdio usilovne pracuje na štvrtom diele "macho" ságy plnej krvi, strieľania spoza krytu a adrenalínovej akcie dávajú nám pripomenúť si, prečo je táto séria dnes tam, kde je.

Rare Replay - Recenzia

Rare Replay - Recenzia

Najprv niekoľko základných faktov. Rare je britské štúdio, ktoré vzniklo v roku 1985 a odvtedy prinieslo hráčom vyše 120 hier. Tvorcovia v začiatkoch tvorili hry výhradne na konzolu Nintendo Entertainment System (NES) a časom sa vypracovalo na jedno z najvýznamnejších štúdií spoločnosti Nintendo, pre ktoré vyvinulo niekoľko kultových klasík. V roku 2002 bolo Rare odkúpené Microsoftom, kde sa zameriava na konzoly Xbox.

Ďalšie články...

Sledujte nás

Gamesite.sk
Zoznam.sk