Pre hráčov to však má poskytnúť veľké výhody.
Hernému webu GamingBolt sa podarilo odchytiť si k rozhovoru šéfa vývojárskeho štúdia Gaijin Entertainment, tvorcov War Thunder, Antona Yudinsteva a rozprával sa s ním ohľadom očakávaní pri nových konzolách.
Yudinstev si je takmer istý, že Playstation 5 a Xbox Scarlett budú podporovať cloud hranie v nejakej forme. A tým samozrejme nemal na mysli tú Microsoft frázu zo začiatku tejto generácie konzol „Power of the cloud.“
„Som si takmer istý, že cloud hranie bude dostupné v budúcej generácii konzol. V tom prípade by sme mohli napríklad vidieť lacnejšie konzoly, ktoré by umožnili viacerým hráčom vstúpiť do herného biznisu, čo je dobré aj pre vývojárov a aj pre hráčov. Vývojári tak budú môcť zlepšiť vizuál hier, ktorý sa bude vypočítavať v cloud centrách a tým pádom budú vedieť doručiť tento lepší vizuál hráčom do ich konzol.“
Podľa neho taktiež môžeme s novými konzolami čakať výrazné zvýšenie výkonu. Koniec tejto generácie nám priniesol Xbox One X, ktorý vie zabezpečiť, aby veľké množstvo hier išlo v 4K rozlíšení a pre nové konzoly by to mala byť samozrejmosť a vyzerá to tak, že čím ďalej, tým viac hráčov prechádza na digitálnu distribúciu.
Výkonový skok očakáva pravdepodobne každý. Na začiatku tejto generácie sa hovorilo, že procesory v konzolách sú zastarané a to ešte len prišli na trh. To bol taktiež jeden z dôvodov, prečo sme sa v polovici cyklu dočkali PS4 Pro a Xbox One X. Či však cloud budúcnosť bude relevantnou tak, ako o nej mnoho spoločností hovorí, to ukáže až čas.
Každopádne, Sony má už svoju streamovaciu službu Playstation Now funkčnú a Microsoft so svojim xCloud plánuje prejsť do testovania v tomto roku.
Prečítajte si tiež