Lokálne hranie je lepšie ako streamovanie.
Ešte v marci nám spoločnosť Google predstavila svoju víziu hrania. Na akomkoľvek zariadení, no s potrebou kvalitného internetového pripojenia. Už od predstavenia Google Stadia sa nám snažia predstavitelia Googlu nahovoriť, že nároky na dobrý internet nie sú až také veľké a službu bude môcť používať prakticky každý. Či to tak bude, uvidíme už v tomto roku, kedy má byť služba spustená. Medzitým síce Microsoft a Sony pripravujú (xCloud) alebo majú (Playstation Now) svoje streamovacie služby, no je zrejmé, že minimálne v najbližšej konzolovej generácii budú sústredení na klasické konzoly.
Prečítajte si tiež
Šéf Google Stadia: Rýchlosť internetu je na streamovanie hier pripravená
Svoj názor na Google Stadia poskytol aj viceprezident 3D Realms, Frederik Schrieber. Ten dostal otázku, či plánujú ich chystanú hru Wrath: Aeon of Ruin vydať aj na Google Stadia a aký je jeho názor na túto platformu. Podľa jeho slov hru neplánujú vydať na Google Stadia a jeho názor je skeptický. Podľa neho sme ešte dlhú dobu od momentu, kedy bude streamovanie ako jediná možnosť pre hráčov prijateľná: „V tento moment nie. Keď chce platforma existovať a byť úspešná, základom je, aby fungovala bezchybne v každej domácnosti.“
„S konzolami potrebujete iba elektrinu a televíziu a dostanete dokonalý zážitok. Pokiaľ nebude mať každá domácnosť gigbitový optický internet, čo bude trvať možno aj 20 rokov, hranie za pomoci streamovania nebude úspešné. Klasické konzoly sú lepším, rýchlejším a pohodlnejším spôsobom hrania.“
Podľa neho nepomôže ani 10,7TFLOPS, ktorými sa Google chválil na svojej prezentácii, pretože nové konzoly v podobe Playstation 5 a Xbox Scarllet výkonovo Stadiu zničia.