S Playstation 5 a Xbox Scarlett nebudú nahrávacie časy už nikdy také isté

S Playstation 5 a Xbox Scarlett nebudú nahrávacie časy už nikdy také isté

Bude to stáť za to?

Aj keď PC komunita sa vyškiera, že konzoly sa tvária, ako keby SSD diskami v Playstation 5 a Xbox Scarlett objavili Ameriku, faktom zostáva, že pre konzolový trh bude táto zmena drastickou. Výmena pomalých mechanických diskov za rýchle SSD disky v kombinácii s patentami v oblasti rýchlosti nahrávania (na ktorých obe spoločnosti pracujú) by mohli znamenať, že konečne nebudem musieť čakať niekoľko minút, pokiaľ sa dostanem k hraniu Destiny 2 po zapnutí hry. (Aleluja!)

Ono, hypoteticky stačí si k súčasnej konzole dokúpiť externý SSD disk na to, aby bol rozdiel viditeľný už teraz, no keď budú mať túto výhodu všetci vlastníci konzoly, až vtedy budeme vidieť reálny prínos SSD diskov.

Prezradil to vývojár hry Lost Orbit – Terminal Velocity Alex Golebiowski zo štúdia Pixelnauts. Podľa neho „už nahrávacie obrazovky nikdy nebudú také, ako niekedy“ a ich implementácia je skvelým krokom zo strany Sony a Microsoftu a vďaka tomu sa neskrátia iba nahrávacie časy, ale umožní to vývojárom robiť väčšie a krajšie hry. Tie súčasné sú totiž do určitej miery obmedzované rýchlosťou „streamovania“ herných assetov do hry. To by malo do budúcnosti zmiznúť.

Aj Sony a aj Microsoft sa zatiaľ v prezentovaní nových konzol sústredili hlavne na tento aspekt. Počas úvodnej prezentácie prezradilo Sony, že Spider-Man sa na novej konzole nahráva 15krát rýchlejšie ako na Playstation 4...

...a Microsoft je očividne taktiež hrdý na to, čo dosiahol so svojou chystanou konzolou Project Scarlett

Zdroj: Gamingbolt

Páči sa Vám tento článok? Zdieľajte ho!

Sledujte nás

Gamesite.sk
Zoznam.sk