Ako na tom bude konkurencia?
Pri oficiálnom tease na novú konzolu od Microsoftu Xbox Scarlett padla zmienka o ray-tracingu. Obe spoločnosti (Sony aj Microsoft) sa o tejto revolučnej technológii niekoľkokrát zmienili a je jasné, že obe konzoly ju budú podporovať. Otázkou však je ako.
Je totiž veľký rozdiel, či budú mať konzoly hardvérovú, alebo iba softvérovú podporu ray-tracingu. A zdá sa, že minimálne pri Xbox Scarlett sme sa správnu odpoveď na túto otázku dozvedeli.
V rozhovore pre Gamespot sa totiž rozhovoril technický riaditeľ štúdia The Coalition (Gears 5) Colin Penty a popri tom spomenul toto: „Zatiaľ nemáme nič, čo by sme ohlásili, čo sa týka Gears série a ďalšej generácie konzol, ale určite sme nadšení, že budeme mať nový hardvér a z toho, čo nám umožní. Mať hardvérovú podporu ray-tracingu je niečo veľké.“
„Myslím si, že v budúcej generácii sa budeme snažiť o čo najvyšší framerate a čo najlepší pocit z hry. Počas tejto generácie sme sa snažili dosiahnuť 4K rozlíšenie, čo nám umožňuje konzola Xbox One X.“
Prečítajte si tiež
RECENZIA: Gears 5 – režem, režeš a režeme po novom
Playstation 5 bude taktiež podporovať ray-tracing, no tam sme sa zatiaľ nedozvedeli, či pôjde o hardvérový ray-tracing. Ale keď ho bude mať Microsoft, pochybujeme, že Sony ho mať nebude.