Spoločnosť chce, aby bola nová konzola kompetitívna.
Príbeh predstavenia Xbox One už poznajú asi všetci. Reštriktívna DRM, povinný Kinect, vyššia cena, nižší výkon. Dalo by sa povedať, že Microsoft sa dodnes spamätáva z rozhodnutí predchádzajúceho vedenia Xbox divízie a platí za to stratou zákazníkov. Microsoft sa však zastrája, že pri Project Scarlett to bude iné.
„Keď si spomínate na začiatok tejto generácie, boli sme o sto dolárov drahší a menej výkonný. A preto sme vývoj Project Scarlett začali s cieľom, aby sme napravili tieto nedostatky. Takže ideme all-in. Stojíme plne za novou konzolou a chceme s ňou bojovať a chceme s ňou bojovať správnym spôsobom a preto sa vo veľkom sústreďujeme na cross-play a spätnú kompatibilitu,“ povedal Phil Spencer.
Marketingový riaditeľ Aaron Greenberg dodal, že nový Xbox sa bude sústreďovať na silu, rýchlosť a vysoký framerate: „Novú konzolu buduje rovnaký tím, ktorý vytvoril Xbox One X. Myslím si, že sme hrdí na fakt, že máme najvýkonnejšiu konzolu na svete. Chceme v tom pokračovať, no chceme k tomu pridať rýchlosť, vyšší framerate a výkonnejší procesor a chceme tieto možnosť dať do rúk herným vývojárom.“
„Momentálne sa stretávame s hernými vývojármi a už majú u seba vývojárske verzie konzoly. No momentálna spätná väzba od nich je v znamení nadšenia. Budúci rok bude všetko o Project Scarlett.“
Prečítajte si tiež
Sony nám svoj Playstation 5 nechtiac ukázalo: Teraz je na rade Xbox Scarlett
Microsoft sa teda zjavne sústredí na spätnú kompatibilitu svojich hier, čo Greenberg potvrdil slovami: „Všetky Xbox One hry, ktoré momentálne vlastníte budú fungovať na Project Scarlett a rovnako tak aj príslušenstvo. Keď si kúpite first-party hru, napríklad Halo Infinite, tak dostanete upgrade na Scarlett zdarma. Čiže keď si kúpite Scarlett rok po vydaní Halo Infinite dostanete tento upgrade pretože vlastníte hru.“ Či to však bude rovnako fungovať aj s third-party hrami, to Greenberg neprezradil.
O cene novej konzoly však Microsoft nehovorí. Phil Spencer prezradil iba to, že konzola „nebude mimo konkurenčných pozícií ani z hľadiska výkonu a ani z hľadiska ceny.“
Zároveň však povedal vetu, ktorá nepochybne opäť raz vzbudí špekulácie o tom, že Microsoft nechystá iba jednu konzolu: „O našej ponuke SKU (Stock Keeping Unit) budeme rozprávať v roku 2020 a vtedy vysvetlíme ako to bude fungovať. Základom pre nás však je to, aby panoval v našej ponuke medzi zákazníkmi zmätok.“
Prečítajte si tiež