Xbox Scarlett bude „jesť monštrá na raňajky“ a toto sú údajné špecifikácie oboch konzol

Xbox Scarlett bude „jesť monštrá na raňajky“ a toto sú údajné špecifikácie oboch konzol

Kulminácia celého roka nových informácii a leakov.

Zdá sa, že Microsoft pôjde do ďalšej generácie skutočne s dvojicou herných konzol. Po tom, čo túto informáciu potvrdili viaceré zdroje webu Kotaku, prichádza s novými informáciami server Windows Central, ktorý sa taktiež cez svoje zdroje tak často nemýli. A tými informáciami sú „cielené“ špecifikácie oboch Xbox Scarlett konzol.

Cielené preto, lebo tieto špecifikácie chce Microsoft dosiahnuť. Lebo jedna vec je poskytnúť určitý hardvér a druhá vec určiť finálne takty. A dá sa predpokladať, že keď má konzolu doma už aj šéf Xbox divízie, tak minimálne nejakú predstavu o taktoch oboch konzol musí Microsoft mať.

Takže, len kvôli tomu, že opakovanie je matkou múdrosti. Microsoft chystá na budúcu generáciu konzol dvojicu zariadení. Jedno z nich má kódové označenie Xbox Anaconda a druhé Xbox Lockhart. A spoločne tvoria rodinu next gen konzol s kódovým označením Xbox Scarlett.

Anaconda má byť výkonnejšou konzolou a pri grafickom čipe sa ráta s výkonom približne 12 TFLOPs, pričom majitelia novej Lockhart konzoly si budú musieť vystačiť s výkonom 4TFLOPs, čo je výkon približne na úrovni Playstation 4 Pro, no ten neberie do úvahy napríklad to, že obe konzoly budú mať samostatné raytracing jednotky a taktiež neberie do úvahy pokroky v architektúre grafických čipov.

Dôležité však je, že obe konzoly majú zdieľať približne rovnaké AMD Zen 2 procesory s ôsmymi jadrami a 16 vláknami, ktorých takt má dosahovať približne 3,5GHz (Lockhart trochu menej), čo by malo priniesť približne 4x vyšší výkon procesora oproti Xbox One X konzole.

Anaconda poskytne dokopy 16GB RAM, pričom 3GB budú vyhradené pre operačný systém a zvyšných 13GB bude určených pre hry, pričom pri Lockharte je zatiaľ finálna kapacita RAM neznáma. Microsoft však údajne pracuje na systéme, ktorý by mal umožniť poskytnúť časť SSD disku ako virtuálnu RAM v prípade, že to vývojári budú potrebovať.

Veľký dôraz Microsoft kladie aj na vlastnú NVMe SSD technológiu diskov, ktoré majú priniesť neuveriteľne rýchle nahrávacie časy (to sme už niekde počuli) a Microsoft vám napríklad taktiež umožní hrať hru okamžite po jej kúpe – spustí vám verziu hry z Project xCloud, pokiaľ sa hra bude sťahovať lokálne a keď sa hra dosťahuje, tak budete môcť spustiť lokálnu verziu.

Chýbať nebude hardvérový ray-tracing, no obe konzoly budú spätne kompatibilné a hry, ktoré napríklad ponúkajú odomknutý framerate na Xbox One konzolách to budú môcť okamžite využiť.

Zdá sa teda, že Microsoft nenecháva nič na náhode a na rok 2020 chystá masívnu ponuku z ktorej si vyberie aj ten, kto hľadá vysoký výkon a aj ten, ktorý si nemôže dovoliť príliš drahú konzolu. Ceny sú však zatiaľ neznáme.

Cielené špecifikácie Xbox Scarlett konzol

Xbox Anaconda

  • CPU: AMD Zen 2 Procesor – 8 jadier, 16 vlákien, takt približne 3,5GHz
  • RAM: 16GB GDDR6 RAM – 3GB pre OS, 13 GB pre hry
  • HDD: NVMe SSD (pravdepodobne 1TB)
  • GPU: 12 TFLOPs AMD Navi + podpora HW ray-tracingu
  • S optickou mechanikou

Xbox Lockhart

  • CPU: AMD Zen 2 Procesor – 8 jadier, 16 vlákien, takt približujúci sa 3,5GHz no trochu menší ako Anaconda
  • RAM: 16GB GDDR6 RAM – 3GB pre OS, 13 GB pre hry?
  • HDD: NVMe SSD (pravdepodobne 1TB)
  • GPU: 4 TFLOPs AMD Navi + podpora HW ray-tracingu
  • Bez optickej mechaniky
Zdroj: WindowsCentral

Páči sa Vám tento článok? Zdieľajte ho!

Sledujte nás

Gamesite.sk
Zoznam.sk