Bude to teda tá Ázia, alebo Poľsko?
Šéfa Xbox divízie Phila Spencera si nedávno odchytili redaktori webu Stevior, aby u neho zistili, ako je na tom Xbox Game Studios ohľadom potencionálnej akvizície ďalších štúdií a aké sú ich priority. A aj keď Spencer priznal, že momentálne sa viac sústreďujú na „mód vývoja hier so štúdiami, ktoré majú,“ tak sú stále otvorení rozširovaniu.
„Vždy máme dvere otvorené. Mám rád geografickú diverzitu, ktorú sme našimi štúdiami vybudovali. Keď sa však pozriete na Áziu, tak tam nemáme žiadne vlastné štúdio a ja to vidím ako príležitosť. Posunuli sme sa však do „režimu vykonávania.“ Máme 15+ štúdií, ktoré pracujú na hrách. Nechceme totiž aby bola akvizícia štúdií iba o logách a o tom, aby sa v médiách hovorilo o tom, aké štúdio sme kúpili naposledy.“
„Myslím si, že silná a rastúca ponuka first-party štúdií je časťou našej stratégie. Veľmi rád by som prijal do tímu nových rozprávačov príbehov, ktorý by dali našim štúdiám nové uhly pohľadu.“
Podľa Spencera je najväčšou výhodou pre samotné štúdiá veľká finančná stabilita: „Možnosť dať im finančnú stabilitu, aby mohli experimentovať s novými nápadmi je určite jednou z vecí, ktoré Matt (Matt Booty je šéfom Xbox Game Studios) priniesol. Pretože keď máte množstvo štúdií, ktoré vytvárajú hry tak nemusí každý nevydarený experiment štúdia znamenať jeho zánik. Mali by ste mať možnosť pri tvorbe hier riskovať.“
„Je to niečo, čo kreatívne štúdiá robia. Často sa v nich vyčlení malá skupina vo vnútri štúdia, ktorá chce robiť niečo iné,“ narážal Spencer hlavne na Grounded od Obsidianu a Bleeding Edge od Ninja Theory.
Okrem záujmu o ázijské štúdio sa koncom minulého roka šepkalo aj o tom, že Microsoft bol na „pytačkách“ v Poľsku. Zatiaľ však neexistuje žiadna potvrdená novinka ohľadom rozširovania Xbox Game Studios.
Prečítajte si tiež