Pri bližšom pohľade sa však nie je čo diviť.
Zdá sa, že napriek sľubom Microsoftu a Sony, že 60FPS sa v novej generácii stane štandardom pri hraní to tak asi veľmi nebude. Kľúče od miešačky majú totiž herní vývojári a keď sa tí rozhodnú aplikovať výkon nových konzol na vizuál, alebo iný aspekt hry, tak s tým ani jedna zo spoločností nič nespraví.
Napriek tomu je relatívne veľkým sklamaním fakt, že next-gen verzia Assassin’s Creed: Valhalla bude fungovať iba na 30FPS. Portugalskému webu Eurogamer to potvrdili zástupcovia Ubisoftu po tom, čo sa na oficiálnej Xbox stránke hra objavila bez 60FPS loga. „Momentálne vieme garantovať, že Assassin’s Creed: Valhalla bude fungovať aspoň v 30FPS. Next-gen verzia však bude čerpať výhody v podobe rýchlejších nahrávacích časov, takže hráči sa budú môcť do sveta Valhally ponoriť bez prekážok a čakania. Hra bude mať na Xbox Series X vyššie detaily a nevieme sa dočkať, kedy uvidíte svet hry, ktorý pripravuje v natívnom 4K rozlíšení.“
Prehlásenie Ubisoftu naznačuje, že možno sa vo finálnej verzii hry ešte dočkáme aj nejakého „výkonnostného módu“ s nižším rozlíšením a 60FPS, no je sklamaním, že hra nedokáže poskytnúť 4K 60FPS. Ďalšou otázkou je, akým rozlíšením bude disponovať Playstation 5 vzhľadom na nižší grafický výkon oproti Xbox Series X.
Na druhej strane, ak sa na to pozrieme trochu triezvejšie, tak to možno aj dáva trochu zmysel. Totižto už Assassin’s Creed: Odyssey mal problém fungovať v 4K 60FPS aj na tom najvýkonnejšom PC hardvéri a dá sa predpokladať, že Valhalla na tom s HW nárokmi asi lepšie nebude.