Dôvod prečo Apple nechce pustiť na App Store xCloud a Stadiu je rovnako hlúpy, ako je nelogický

Dôvod prečo Apple nechce pustiť na App Store xCloud a Stadiu je rovnako hlúpy, ako je nelogický

 

Nie, toto zmysel určite nedáva.

Ak ste to počas tohto týždňa nepostrehli, tak Microsoft ohlásil oficiálne spustenie svojej streamovacej služby na 15. septembra 2020 a na prekvapenie mnohých je Slovensko v prvej „várke“ podporovaných krajín. O niekoľko týždňov si tak budete môcť zahrať hry v predplatnom Xbox Game Pass bez toho, aby ste k tomu potrebovali Xbox konzolu. Teda za predpokladu, že máte Android.

Majitelia iOS totižto majú smolu a dôvodom sú idiotské a absolútne nelogické podmienky, ktoré vo svojom obchode prevádzkuje spoločnosť Apple. Tie totiž zabraňujú tomu, aby tam Microsoft mohol vydať svoju Game Streaming aplikáciu a tým pádom zabraňuje efektívnemu fungovaniu služby na platforme. Kde je však problém? V posledných hodinách sme sa dozvedeli viac.

Hovorca spoločnosti Apple totiž prezradil webu The Verge, že neumožňuje vydanie Xbox Game Streaming aplikácie na App Store, pretože táto aplikácie nedodržiava podmienky obchodu. Ktoré konkrétne?

Apple tvrdí, že chce vytvoriť na App Store „bezpečné a dôveryhodné prostredie“ a že všetky aplikácie a hry sú pred vydaním v obchode skúmané a preverované a to za účelom ochrany zákazníkov a zabezpečenia férového prostredia pre vývojárov. Prakticky tvrdí, že tým, že Microsoft dáva prístup k mnohým hrám s rôznou vekovou prístupnosťou, tak Apple nevie zabezpečiť ochranu svojich zákazníkov.

Chce preto od Microsoftu, aby každá jedna hra, ktorá bude pridaná do služby Xbox Game Pass (a tým pádom aj do Game Streaming) prešla schvaľovacím procesom na vstup do App Store, čo je nie len neuskutočniteľné (z časových a logistických dôvodov), ale aj totálne nelogické. Mimochodom, toto je rovnaký dôvod, prečo nebola na App Store vydaná služba Google Stadia.

Prečo je to však nelogické? Pretože Apple si vlastne v tomto odstavci odporuje. Ak totižto aplikácie funguje v režime samostatného ekosystému (pridáva si tam pravidelne nový obsah) a Apple vyžaduje, aby aj takéto aplikácie pri pridaní nového obsahu dávali tento obsah posudzovať na schválenie, tak akosi nerozumieme, ako je možné, že Netflix, HBO, Spotify a ďalšie kvantum aplikácií to robiť nemusia. Pravdepodobnosť, že na Netflixe narazíte na nevhodný obsah je totiž celkom podobná, ako na to, že na Xbox Game Streaming narazíte na nevhodnú hru. Preto nedáva zmysel, že Netflix nemusí dávať na posúdenie novú sériu Daredevila, zatiaľ čo od Microsoftu Apple vyžaduje, aby každú jednu hru v službe dával na samostatné posúdenie.

Je teda zrejmé, že primárnym dôvodom, prečo Apple k vydaniu aplikácií pristúpil takto je fakt, že chce potlačiť konkurenciu v prospech svojej vlastnej služby Apple Arcade, čo o povahe spoločnosti hovorí asi všetko. Smutné na tom však je, že na to doplatia v prvom rade zákazníci spoločnosti. A prečo Apple dovoľuje fungovaniu služieb Steam Link a Google Now? Pretože tieto služby fungujú ako „remote desktop software,“ ktorý je v App Store povolený.

Je zrejmé, že pre Google a aj pre Microsoft to bude ešte veľký boj a nedivili by sme sa žalobe vo veľmi blízkej dobe. Hovorca Microsoftu poskytol dlhé stanovisko a asi je fér uznať, že dáva väčší zmysel ako to, čo skonštatoval hovorca Apple a to bez ohľadu na to, či ste jabĺčkár, alebo nie.

„Naša testovacia doba pre Project xCloud na iOS sa skončila. Bohužiaľ, momentálne neexistuje cesta, ako priniesť našu víziu cloud hrania s Xbox Game Pass Ultimate pre hráčov na iOS cez Apple App Store. Apple je jedinou spoločnosťou, ktorá odopiera svojim zákazníkom prístup ku cloud hraniu a k hernému predplatnému ako Xbox Game Pass. A neustále pristupuje k herným aplikáciám rôznym spôsobom a voči ne-herným aplikáciám neaplikuje rovnaké pravidlá aj napriek tomu, že obsahujú interaktívne prvky. Všetky hry dostupné v katalógu Xbox Game Pass sú hodnotené nezávislými organizáciami ako ESRB a ďalšími regionálnymi komisiami. Sme odhodlaní nájsť cestu, ako priniesť Xbox Game Pass Ultimate na iOS platformu. Veríme, že zákazník by mal byť v strede herných zážitkov a že oni nám majú povedať, kde sa chcú hrať, kde sa chcú spájať a kde chcú zdieľať svoje zážitky, bez ohľadu na to, kde sa nachádzajú.“

Zdroj: TheVerge

Páči sa Vám tento článok? Zdieľajte ho!

 

Sledujte nás

Gamesite.sk
Zoznam.sk