COVID-19 zďaleka nie je jediným dôvodom.
Predstavenie Halo Infinite sprevádzala oprávnená kritika vizuálnej stránky hry a vyústila až v odklad hry na rok 2021. Ako hlavný dôvod odkladu bola spomenutá pandémia COVID-19, ktorá prinútila vývojárov pracovať z domu a to samo o sebe výrazne skomplikovalo finálne práce na hre.
Prečítajte si tiež
Halo Infinite bolo odložené na budúci rok
Lenže je zrejmé, že v štúdio 343 Industries nie je všetko s kostolným poriadkom už dlhšiu dobu. A fakt, že popri hre vyvíjalo aj engine na ktorom je hra postavená celej situácii určite nepomohlo. „Do kuchyne“ štúdia nás zaviedol redaktor Thurrott Brad Sams, ktorý je známy svojimi dobrými kontaktmi vrámci Microsoftu a ten pre nás nemá dobré správy.
Projekt je problémový prakticky od začiatku a to práve kvôli faktu, že štúdio budovalo úplne nový engine a zároveň aj hru. Preto si štúdio na pomoc privolalo veľké množstvo externých štúdií, aby s vývojom Halo Infinite pomohli. Outsourcing je v AAA hernom priemysle bežný, no 343 sa vymykalo bežnému stavu.
„Koordinácia medzi jednotlivými spoločnosťami bola komplikovaná,“ prezradil Sams a tieto komplikácie viedli k nezhodám pri kreatívnom vedení hry a to viedlo k odchodu kreatívneho šéfa Tima Longa z pozície v auguste. Navyše, vedenie štúdia bolo okrem vývoja hry „zaneprázdnené“ aj pripravovaním produkcie seriálu Halo a namiesto riešeniu výziev pri vývoji hry sa pozornosť sústreďovala na seriál.
Navyše, dôvod, prečo zábery z hry z E3 2019 vyzerajú o dosť lepšie ako demo prezentované v tomto roku je ten, že tento úsek hry malo na starosti externé štúdio a v danej dobe „hra nebola v stave, aby dokázala vyprodukovať takéto scény.“
Je teda zrejmé, že tých problémov je o dosť viac, ako len samotný COVID-19. Dúfajme však, že odklad poslúži štúdiu ako odrazový mostík k tomu, aby dali hru po vizuálnej stránke dokopy.