Morrowind hráčom na Xboxe kompletne reštartoval konzolu bez toho, aby o tom vedeli

Morrowind hráčom na Xboxe kompletne reštartoval konzolu bez toho, aby o tom vedeli

 

Niekoľko pikošiek zo zákulisia.

Po tak výnosnom obchode bolo na čase si na chvíľu sadnúť a porozprávať sa. A presne to spravilo vedenie spoločností Bethesda a Microsoft včera a výsledkom toho je takmer pol-hodinové video v ktorom sa stretli šéf Xbox divízie Phil Spencer, „tvár“ Xboxu Major Nelson, viceprezident Bethesdy Pete Hines a šéf Bethesda Game Studios Todd Howard.

Samozrejme, nedozvedeli sme sa prakticky nič o zákulisí dohody a o tejto téme sa pravdepodobne ani nikdy viac nedozvieme. Väčšinou išlo o nostalgické spomínanie na spoločnú minulosť medzi spoločnosťami, ktorá ich priviedla až do tohto bodu.

Obe strany potvrdili, že jedným z dôvodov (okrem 7,5 miliardy iných dôvodov) prečo do tohto obchodu šli boli skvelé vzťahy, ktoré medzi sebou mali. Podľa Hinesa zdieľa Bethesda a Microsoft „podobné hodnoty a myšlienky“ no na konci to bolo „...o ľudských vzťahoch.“

Zaujímavejšie však určite bolo rozprávanie o histórii medzi spoločnosťami a to primárne tieto tri:

Morrowind trik

Prvá Bethesda hra, ktorá sa objavila na konzolách bol The Elder Scrolls III: Morrowind na prvom Xboxe. Lenže Morrowind bola veľká RPG hra a nízka RAM konzoly bola prekážkou. Todd Howard mal však v talóne posledný trik. Keď bola RAM zaplnená, tak počas nahrávacej obrazovky reštartovali konzolu bez toho, aby o tom užívateľ vedel, aby uvoľnili nejaké množstvo operačnej pamäte pre potreby hry. Preto tieto nahrávacie obrazovky trvali niekedy aj niekoľko minút.

RAM párty

Pri dizajnovaní Xbox 360 Microsoft úzko spolupracoval s vývojármi, aby pochopil ich potreby. Konzola bola nakoniec vydaná s 512MB RAM, no pôvodný plán Microsoftu bol vydať konzolu s 256MB RAM. A bola to práve Bethesda, ktorá „dotlačila“ Microsoft k tomu, aby zdvojnásobili množstvo pamäte. Todd Howard tvrdí, že keď sa dozvedeli finálne číslo, tak urobili v štúdiu veľkú párty s číslom 512MB na torte a oslavu nazvali „double memory party.“ A podľa slov Howarda „nikdy nevidel programátorov takých šťastných.“

Fallout 3 E3

Fallout 3 bol svetu prvýkrát predstavený na Microsoft E3 2007 konferencii cez hrateľné demo.

Lenže toto demo ani zďaleka neprebehlo podľa plánu. Hru mal totiž priamo na pódiu hrať Todd Howard, no problémy s pripojením spôsobili, že gamepad, ktorý držal v ruke jednoducho nefungoval. Preto hru hral zo zákulisia Pete Hines, zatiaľ čo Howard to celé komentoval a tváril sa, že hru hrá on.

Zdroj: Youtube

Páči sa Vám tento článok? Zdieľajte ho!

 

Sledujte nás

Gamesite.sk
Zoznam.sk