Rozoznať dve písmená je veľkým problémom.
Microsoft prichádza v budúcej generácii konzol na trh so stratégiou, ktorú sme v hernom priemysle ešte nevideli. Hneď pri vydaní totiž ponúkne dve konzoly, ktoré sa líšia nie len cenovkou a faktom, že jedna z nich je bez Blu-ray mechaniky, ale aj výkonom. Xbox Series X je kráľ výkonu a Xbox Series S je kráľ dostupnosti, ktorý však ponúka o dosť nižší výkon. A nie všetci sú s týmto prístupom spokojní.
A jedným z nich je šéf štúdia Quantic Dreams David Cage. Toto štúdio sa v posledných rokoch venovalo primárne vývoju hier pre Playstation platformy, no po hre Detroit: Become Human sa z neho stalo multiplatformové štúdio. Štúdio prialo investíciu od čínskej spoločnosti NetEase a ich ďalšia hra príde aj na Xbox a PC platformy. Cage však podrobil Microsoft kritike za ich next-gen konzoly.
„Mať viacero konzol s rôznymi špecifikáciami je podobné PC svetu, kde viacero konfigurácií, grafických kariet a ďalších funkcií robia vývoj omnoho komplexnejším. Keď výrobca konzol vydá dve konzoly s rôznymi špecifikáciami existuje veľká šanca, že vývojári sa budú sústreďovať na menej výkonný stroj aby sa vyhli tomu vývoju dvoch rozdielnych verzií.“
„Nie som veľkým fanúšikom tejto situácie. Myslím si, že je to zmätočné pre vývojárov, no aj pre hráčov a aj keď rozumiem komerčnej stránke tohto rozhodnutia, myslím si situácia vyvoláva veľa otázok.“
„Čo sa týka Quantic Dreams, tak my vyvíjame vlastnú technológiu a engine, ktorý optimalizujeme pre každú platformu. Teraz keď sme PC vývojári, implementovali sme možnosť škálovania hier v závislosti od platformy, čo nám veľmi pomôže pri optimalizácii.“
Podobne sa napríklad vyjadril aj šéf Sony Interactive Entertainment Jim Ryan, ktorý potvrdil, že aj Sony zvažovalo dve výkonnostné úrovne konzol, no nakoniec tento nápad zamietli. Na druhej strane, Jason Ronald z Xbox tímu potvrdil, že možnosť analyzovali dlhé mesiace a výsledok je ten, že Series S dokáže hrať rovnaké hry, ako Xbox Series X, akurát v nižšom rozlíšení.
Prečítajte si tiež