Microsoft uzatvoril kľúčové partnerstvo s retail reťazcom Gamestop

Microsoft uzatvoril kľúčové partnerstvo s retail reťazcom Gamestop

 

 A pomôže mu tak prežiť.

 

Gamestop bol niekedy gigant herného priemyslu. Najväčší retail reťazec na svete, ktorý vo veľkom žil z predaja bazárových konzolových hier a jeho sila bola tak veľká, že to bol aj hlas Gamestopu, ktorý Microsoft dohnal k tomu, aby zrušil nepopulárne DRM opatrenia, ktoré ohlásil v roku 2013 s konzolou Xbox One.

Doba sa však mení a v posledných rokoch Gamestopu predpovedali podobný osud, aký postihol reťazec Blockbuster v časoch, keď si ľudia prestali požičiavať videokazety a filmové DVD. Presun hráčov na digitálnu distribúciu v kombinácii so zlými strategickými rozhodnutiami spôsobili, že akcie Gamestopu sú na tragickej úrovni a správy o zatváraní obchodov sú príliš časté.

Paradoxne na záchranu prišiel práve Microsoft, ktorý oznámil uzatvorenie strategického partnerstva s Gamestopom, ktorý má iba v USA vyše 5000 herných obchodov. Základný rámec spolupráce spočíva v tom, že zamestnanci Gamestopu budú pri práci používať Surface zariadenia a Microsoft aplikácie na komunikáciu.

To však ani zďaleka nie je všetko. Spolupráca sa totiž týka aj digitálnych predajov a ide o prvú známu spoluprácu takéhoto druhu: „Gamestop a Microsoft budú zdieľať zisky z akvizície zákazníkov a to dokonca života každého zákazníka, ktorého Gamestop privedie do Xbox ekosystému,“ prezradil Michael Pachter z Wedbush Securities a vysvetlil to aj na príklade: „Keď si zákazník v Gamestope predplatí Xbox Game Pass Ultimate za 15$ mesačne, tak môžeme očakávať, že Gamestop z toho dostane 1,50$ a to každý mesiac, pokiaľ bude mať aktívne predplatné.

Podľa spoločnosti DOMO Capital Managment to navyše zahŕňa aj predaje digitálnych hier. Čiže v rovine teórie, ak vám Gamestop predá Xbox Series X/S, tak zo všetkého digitálneho obsahu, ktorý si cez túto konzolu kúpite dostane Gamestop podiel z predaja, bez ohľadu na to, či si hru kúpite priamo cez Xbox Store.

Pre Gamestop má táto dohoda jasný zmysel. Pomôže im prežiť v digitálnom svete a to vďaka podielu z predaja na digitálnych produktoch, čo doteraz nebolo možné. Pre Microsoft má táto dohoda zmysel, pretože našiel populárneho retail partnera s ktorým vykročí do novej generácie. A pre ostatných? Pre bežných ľudí to znamená, že keď prídu do predajne Gamestop, tak prvé odporúčanie, ktoré dostanú bude na kúpu Xbox konzoly alebo Game Passu.

U nás Gamestop nefunguje, takže takýto prístup nečakajme, no vrámci Európy môžeme vidieť pobočky tohto reťazca v Nemecku, Rakúsku (EB Games), Francúzsku (Micromania), Írsku, Švajčiarsku a Taliansku.

Zdroj: PushSquare

Páči sa Vám tento článok? Zdieľajte ho!

 

Sledujte nás

Gamesite.sk
Zoznam.sk