Čo chýba Playstation 5?
Včerajším predstavením nových grafických kariet AMD pravdepodobne padlo embargo na všetky informácie týkajúce sa RDNA 2 architektúry a túto situáciu okamžite využila spoločnosť Microsoft na to, aby sa pochválila tým, že Xbox Series X a Xbox Series S sú jediné next-gen konzoly na svete, ktoré majú integrovanú plnú RDNA 2 architektúru.
Konkrétne sa venovali „hardvérovej podpore“ pre schopnosti RDNA 2 architektúry od AMD, no je jasné, že tento príspevok bol do veľkej miery smerovaný proti Sony, ktorá taktiež používa RDNA 2 architektúru vo svojom grafickom čipe, no tá je označovaná ako „RDNA 2 based.“
Xbox Series X|S will be the only next gen consoles with full RDNA 2 integration, thanks to our close working partnership with @AMD. Learn more: https://t.co/z5RiTd0KXm
— Xbox Wire (@XboxWire) October 28, 2020
Microsoft následne v blogovom príspevku spomína piliere RDNA 2 architektúry, medzi ktoré patrí hardvérová podpora ray tracingu, Mesh Shaders, Sampler Feedback a Variable Rate Shading. Každá z týchto funkcií by mala priniesť buď veľký vizuálny posun, alebo zlepšiť optimalizáciu hier do budúcnosti. Microsoft taktiež potvrdil implementáciu DirectML, ktorá bude poháňať Super Resolution funkciu, ktorá má byť konkurentom DLSS od Nvidie.
Microsoft následne potvrdil, že vďaka úzkej spolupráci s AMD čakali do poslednej chvíle na tú „najpokročilejšiu technológiu od AMD“ predtým, ako dokončili čipy, ktoré sa budú nachádzať ich next-gen konzolách.
To, čo navyše v RDNA 2 architektúre má grafický čip Xboxov oproti Playstationu 5 sa asi nikdy nedozvieme. Aj keď Microsoft odprezentoval čip na konferencii Hot Chips, tak Sony je už tradične okolo svojho čipu dosť tajnostkárske a asi ťažko očakávať, že sa budú chváliť niečím, čo sa v ich čipe nenachádza. Ale, nikdy nevieme. Možno má Sony nejakú vlastnú „secret sauce.“