Čo si to Microsoft myslel?
Minulý týždeň sa udiala udalosť, na ktorú by Microsoft asi najradšej zabudol. Spoločnosť totiž v piatok ohlásila svetu, že ich predplatená služba Xbox Live Gold (každý deň hry zdarma + hranie multiplayeru) zdražie a to prakticky dvojnásobne. Po hejte zo strany hráčov však od tohto kroku ustúpili a to rekordne skoro. A ako bolestné ohlásili aj to, že free-to-play hry už nebudú vyžadovať Gold na online hranie.
A aj keď sa všetko nakoniec skončilo dobre, tak nepríjemná pachuť určite ostala. „Čo si to preboha Microsoft myslel?“ To bola otázka, ktorá asi napadla mnohým.
A preto svoj pohľad pridal známy herný analytik Daniel Ahmad, ktorý sa na celú situáciu pozerá cez optiku Xbox biznisu a nie iba cez „budem platiť dvojnásobok toho, čo som platil doteraz.“
Celé Twitter vlákno si môžete prečítať nižšie, no pod tým nájdete hlavné body, ktoré budú reprezentovať stratégiu Microsoftu do budúcnosti.
Ok. Let’s talk about why Xbox decided to announce that it would double the price of Xbox Live Gold (12m period) and then reversed that decision less than 24 hours later after strong backlash from fans.
— Daniel Ahmad (@ZhugeEX) January 23, 2021
Quick thread on the topic from me below: pic.twitter.com/qDoh3VVOWL
- Pre Microsoft je očividne najväčšou prioritou Game Pass a rast počtu predplatiteľov. Odhliadnuc od faktu, že chcú zo služby spraviť de-facto Netflix herného priemyslu, tak od rastu počtu predplatiteľov rastie aj finančné ohodnotenie šéfa Microsoftu Satya Nadellu
- Microsoft však zároveň bojuje s tým, aby hráčov nahnal do Game Passu čo možno najskôr, no momentálne sa čaká na to, kedy sa uchytí herné streamovanie
- Gro predplatiteľov Game Passu je teda v súčasnosti na konzolách a aj napriek obrovskej investícii do first-party obsahu (napríklad kúpa Bethesdy) zatiaľ Microsoftu chýba stabilita vydávania veľkých AAA first-party hier
- Game Pass generuje Microsoftu oveľa väčšie množstvo tržieb z jedného zákazníka a preto Microsoft ponúka agresívne ponuky na to, aby hráči na konzolách prešli z Gold-u na Game Pass. Microsoft tak chce vykryť narastajúce finančné nároky na fungovanie vlastných first-party štúdií, ktorých počet sa v posledných rokov znásobil
- Microsoft však narazil na dva problémy: Zatiaľ nevie v Game Passe preraziť mimo konzol a nie každý na konzole chce prejsť na Game Pass. Zvýšenie ceny Gold predplatného tak bolo urobené v nádeji, že hráči si spoja dve a dve a zistia, že čisto Gold predplatné sa im neoplatí a prejdú rovno na Game Pass. Ak by iba odstránil Gold, tak by neexistovala garancia, že súčasní predplatitelia Gold by na Game Pass prešli
- Narazili však na odpor hráčov a tak ustúpili, aby sa neopakovalo fiasko z vydania Xbox One. Zároveň však Ahmed skonštatoval, že Microsoft stále potrebuje nájsť spôsob, ako zvýšiť tržby na jedného zákazníka Xbox konzol
- Zrušenie povinnosti Gold predplatného na hranie multiplayerových free-to-play hier bolo pripravované už niekoľko mesiacov a Microsoft to oznámil skôr, ako odškodné za snahu zvýšiť cenu Gold predplatného. Zároveň dodal, že snahou Microsoftu v hernom priemysle je naďalej Game Pass a akvizícia rôznych značiek a štúdií pre túto službu.