Nie iba obyčajný remaster.
Včera sme sa dočkali potvrdenia, že EA plánuje vydať Mass Effect: Legendary Edition 14. mája na PC, Xbox a Playstation konzoly. A už na prvý pohľad je zrejmé, že nejde o obyčajný rýchly „cashgrab“ port, ale že si BioWare s touto kolekciou dalo skutočne záležať. Viac informácií však v predchádzajúcom článku.
Postupne sa však objavujú nové a nové informácie, ktoré nám ukazujú, kam až siahajú zmeny v tejto kolekcii. A presne zmenám sa bude venovať tento článok.
- Legendary Edition je vo vývoji priamo v štúdio BioWare, no pomocnú ruku poskytlo aj štúdio Abstraction Studio
- Hra nedostane natívny port pre Xbox Series X/S a Playstation 5, no BioWare sľubuje vylepšenú spätnú kompatibilitu (niečo na štýl Cyberpunk 2077)
- Hardvérové nároky nie sú drastické. Na zahranie kolekcie budete potrebovať Windows 10, FX-8350/i5 3570, 8GB RAM, Radeon 7970/GTX 760 a 120GB miesta na disku. V najvyšších detailoch si hru vychutnáte s Ryzen 7 3700X/i7-7700, 16GB RAM a Vega 56/GTX 1070
Mass Effect: Legendary Edition
— Hrungr (@Hrungry) February 2, 2021
PC System Requirements
(120GB – Gonna need to make some room for this one… 😉 pic.twitter.com/PtsmSSPsiO
- Kolekcia obsahuje všetky tri hlavné hry, všetok promo DLC obsah a všetky príbehové rozšírenia s výnimkou Pinnacle Station, pretože zdrojový kód pre toto DLC bol zničený. Nedočkáme sa však multiplayeru v Mass Effect 3
- Hra je z hľadiska príbehu a postáv nezmenená
- Editor tvorby postáv bol unifikovaný medzi všetkými troma hrami. Základný vzhľad pre FemShep teraz tvorí verzia z Mass Effect 3, no v editore je stále dostupná verzia FemShep z jednotky a dvojky. Editor bol navyše rozšírený o nové možnosti
- Kolekcia má unifikovaný spúšťač, no každá hra je samostatnou aplikáciou. Takže pravdepodobne niečo na štýl Assassin’s Creed: The Ezio Collection
- Kolekcia bude podporovať 4K rozlíšenie a širokouhlé monitory. Na PC bude podporovať vysokú obnovovaciu frekvenciu a na konzolách ponúkne možnosť „Favour Quality“ alebo „Favour Resolution“
- Do hier boli aplikované vylepšenia, ktoré sa v priebehu rokov dostali do Unreal Enginu 3, ako napríklad podpora DirectX 11, Depth of Field, Bokeh, Tonemapping, AA, Volumetric efekty, Bloom, Subsurface Scattering a Ambient Occlusion
- Dĺžka načítavania bola skrátená
- Niektoré textúry boli kompletne prepracované za pomoci umelej inteligencie
- Niektoré postavy dostali nové modely
- Boli pridané nové tiene
- Celá trilógia prešla tzv. worldbuilding pass procesom. V ňom Bioware upravilo dizajn prostredia, nasvietenia a efektov. Spomínajú sa napríklad lokality Eden Prime, Noveria a Horizon
- UI v Mass Effect 1 bolo kompletne prekopané a opravené boli aj animácie v hre
- Kolekcia bude obsahovať aj jednu nepoužitú skladbu od Sama Hulicka a trilógia sa dočkala vylepšení po zvukovej stránke
- Systém krytia bol vylepšený, kamera pri súbojoch v jednotke bola upravená, zbrane sa dočkali kompletného rebalansu, auto-aim bol vylepšený, súboje s bossmi boli zlepšené, v Mass Effect 1 bol skrátený cooldown na First-Aid kit
- Vylepšené bolo správanie a fyzika vozidla Mako, zlepšená bola umelá inteligencia spolubojovníkov. Systém prehrievania zbraní z jednotky ostal zachovaný
- PC verzie hier budú podporovať gamepady
- Mass Effect 1 dostal dedikované tlačidlo na útok zblízka a ovládacia schéma bola upravená a kopíruje Mass Effect 2
- Autosaves boli zlepšené aby boli viac konzistentné, výťahy v Mass Effect 1 boli skrátené a dajú sa preskočiť
- Počet XP bodov v jednotke sa dočkal nového balansu a v hre sa dá dosiahnuť maximálny level bez nutnosti New Game +
- Hra obsahuje menej hackovacích minihier a sú univerzálne naprieč hrami
- Balansu sa dočkal aj ukazovať Galactic Readiness v Mass Effect 3 a to kvôli absencii multiplayeru
Zdroj: BioWare