Na Dragon Age Inquisition by však mohol…
Microsoft počas minulého týždňa predstavil funkciu FPS Boost pre konzoly Xbox Series X/S. V skratke ide o funkciu, ktorá umožní vybraným hrám z Xbox One fungovať na novej generácii konzol od Microsoftu v dvojnásobnom, alebo prípadne až štvornásobnom framerate.
A asi najlepšou správou na tom všetkom je to, že táto technika nepotrebuje zásah vývojárov samotných hier. Pretože efektívne ide o trik. Hra si stále myslí, že funguje v 30FPS, no na pozadí je upravená tak, aby fungovala na 60FPS.
Zároveň však Microsoft musí požiadať o požehnanie od vydavateľa hry pri každom jednom titule. Niektorí vývojári si totiž neželajú také úpravy svojich hier a preto ich Microsoft nemôže implementovať. A zároveň sú tu také, pri ktorých sa takéto niečo spraviť nedá. Prezradil to Jason Ronald.
„Bohužiaľ, táto technika nefunguje pri všetkých hrách. V niektorých prípadoch je to o spôsobe, ako bola pôvodná hra napísaná. A pri tých hrách sme urobili testy a zistili sme, že animácie fungujú v dvojnásobnej rýchlosti, alebo fyzika je vypočítavaná dvojnásobne rýchlo.“
„Je pre nás dôležité, aby sme rešpektovali tvorcov týchto hier a ich úmysly. Preto sme schopní implementovať túto funkciu na úrovni konzoly a následne pracujeme s vývojárom a vydavateľom, ktorí nám prezradia, či táto zmena súladí s ich víziou za hrou.“
A ešte jedna drobnosť. V podcaste, kde odzneli tieto slová sa Larry Hryb z Xbox tímu preriekol, že súčasťou prvej várky hier mal byť aj Dragon Age: Inquisition, ktorý sa však vo finálnom zozname neobjavil. Následne na Twitteri vysvetlil, že technológia v hre funguje, no na nešťastie sa na poslednú chvíľu zmenili plány a hra zo zoznamu vypadla.
As with all best laid plans, things sometimes change at the last minute. Titles included in this first batch of FPS Boost supported games are Far Cry 4, New Super Lucky’s Tale, Sniper Elite 4, UFC 4, and Watch Dogs 2. We’ll have more to announce in the coming weeks and months!
— Larry Hryb (@majornelson) February 20, 2021