Nie je to Netflix.
Okolo služby Xbox Game Pass je veľké množstvo mýtov. Za niektoré si môže Microsoft sám, pretože veľmi rád necháva fungovať prirovnanie „Netflix pre herný priemysel,“ no mnohí taktiež vyjadrujú obavy, či je vôbec služba pre Microsoft zisková a či nás v najbližšej dobe nečaká prudké navýšenie predplatného.
Vice-prezidentka Microsoftu pre herný ekosystém Xbox Sarah Bond však v rozhovore pre Forbes vyvrátila hneď niekoľko mýtov, ktoré sa týkajú predplatenej hernej služby Microsoftu.
Podľa nej totiž podľa štatistík Microsoftu míňajú predplatitelia Xbox Game Pass na svoje herné koníčky v priemere o 20% viac ako tí, ktorí nemajú aktívne predplatné. Následne strávia predplatitelia o 20% viac pri hraní hier a hrajú o 30% viac hier, pričom často skúšajú žánre, ktoré by predtým nevyskúšali.
Podľa Bond je najväčší rozdiel medzi obchodným modelom Netflixu a Xbox Game Pass ten, že pri monetizácii Netflixu všetko začína a končí pri mesačnom predplatnom. Nie však pri Game Passe: „Keď si aktivujete predplatné, ktoré vám dá prístup k videoobsahu, ako Netflix, tak to je koniec cyklu monetizácie za ten kúsok obsahu.“
„V hernom priemysle to funguje inak. V hrách existujú predmety, ktoré si môžete kúpiť, existujú expanzie, ktoré si môžete kúpiť, alebo iné hry v sérii alebo iné žánre.“
„Máme 200 miliónov ľudí, ktorí kupujú konzolu, no 3 miliardy ľudí, ktorí hrajú hry. Mnoho z týchto ľudí nemajú možnosť hrania týchto skvelých a ikonických hier. Keď sa pozriete na to, čo robíme s Game Passom, tak je to to, že sme sa pokúsili prepojiť herné predplatné s prístupom k streamovaniu a podarilo sa nám to tak, že to celé dáva ekonomický zmysel.“
Xbox Game Pass má podľa posledných verejne dostupných čísel z decembra 2020 18 miliónov predplatiteľov, no Phil Spencer, šéf Xbox divízie trvá na tom že nechce z každého majiteľa Xbox konzoly spraviť Game Pass predplatiteľa: „Nemám krištáľovú guľu, kde by som vám vedel povedať, ako bude Game Pass vyzerať o 5 rokov. Môžem vám však povedať, že mojou motiváciou nie je urobiť z každého zákazníka predplatiteľa. Pre nás je to o tom dať zákazníkom možnosti. Zároveň nám to však dáva viac kreatívnych možností oproti bežnému predajnému modelu. Môžeme totiž schváliť vývoj hier pri ktorých vieme, že si ju predplatitelia Game Passu zahrajú, no pri bežnom predaji by vývoj takejto hry nedával veľký zmysel.“