Stratégia do budúcna.
Spoločnosť CD Projekt včera odprezentovala „aktualizáciu stratégie“ svojim investorom, no táto prezentácia bola veľmi dôležitá aj pre hráčov, pretože nám prezradila, čo poľské štúdio CD Projekt RED po fiasku s vydaním Cyberpunku 2077 chystá. A rozhodne nejde o kozmetické zmeny.
Prečítajte si tiež
CD Projekt dúfa, že Sony umožní návrat Cyberpunk 2077 na Playstation Store
Asi najdôležitejšou správou je, že štúdio sa rozhodlo zrušiť veľkú multiplayerovú verziu hry Cyberpunk 2077. O nej hovoril šéf štúdia Adam Kiciński ešte v januári 2020 a podľa týchto vyjadrení malo ísť o „separátnu veľkú produkciu“ a „úplne samostatný produkt.“ Mnohí preto pri jeho úvodnom opise používali príklad GTA Online vo svete Cyberpunk 2077.
Lenže rok po tomto vyhlásení to už neplatí. Kiciński to povedal vo videoprezentácii: „Predtým sme naznačovali, že našou ďalšou AAA hrou bude multiplayerová verzia Cyberpunku, no rozhodli sme sa tento prístup prehodnotiť. Chceme k vývoju pristupovať viac systematicky a svižne a tak sa namiesto jedného veľkého online zážitku sústredíme na to, aby sme priniesli online hranie do všetkých našich značiek.“
Ťažko povedať, ako na túto filozofiu štúdia budú reagovať fanúšikovia série Zaklínač, no neostáva nám nič iné, iba čakať.
Kiciński dodal: „Čo sa týka online, tak meníme náš prístup, takže chceme mať online prvky v našich budúcich hrách krok po kroku. Takže pracuje na špecifických možnostiach vylepšovania našich hier pre jedného hráča, no nebudeme pracovať na online zážitkoch ako na samostatnej produkcii. Namiesto toho budeme obohacovať hry pre jedného hráča online zážitkami.“
„Na online prvkoch sme začali pracovať pred dvoma rokmi a jednoducho v tom budeme pokračovať. Jedinou zmenou bude tá, že namiesto hlavnej produkčnej línie bude online tím poskytovať podpornú produkčnú zložku popri hlavnej, no veríme našim myšlienkam a keď budú predstavené, tak veríme, že hráči budú nadšení z extra zážitku, ktorý obohatí hru pre jedného hráča.“
Podľa Kicińskiho má štúdio viacero „silných nápadov a prototypov“ no odmietol prezradiť viac a taktiež sa vyhol otázke prípadnej monentizácie.
„Len aby som sa vyjadril správne, CD Projekt RED bude naďalej vyvíjať RPG hry pre jedného hráča. To sa nemení. Mení sa náš prístup k online. A tým myslím, že budeme pracovať na implementovaní online prvkov do našich hier tam, kde to dáva zmysel. Nechceme ísť cez čiaru a stratiť našu DNA. Chceme robiť postupné kroky k budovaniu online možností.“
„Budujeme technológie, ktoré môžu byť plynulo integrované do vývoja budúcich hier. Táto technológia bude poháňať online komponenty, ktoré sa rozhodneme uviesť v našich hrách.
Zdá sa teda, že informácie o multiplayeri, ktoré v súboroch s hrou objavili datamineri v januári môžeme preškrtať.