Najnudnejšia odpoveď je tá správna…
Minulý týždeň sme sa dočkali veľkého prekvapenia, kedy nové štúdio Microsoftu The Initiative oznámilo, že pri vývoji hry Perfect Dark začalo spolupracovať s tvorcami hier Tomb Raider a Marvel’s Avengers, štúdiom Crystal Dynamics.
Samozrejme, okamžite po ohlásení tejto skutočnosti sa začali šíriť konšpirácie. Špekulovalo sa, že projekt je v problémoch a Crystal Dynamics sú vlastne jeho záchrancovia a tak sa redaktor VentureBeat Jeff Grubb pustil do pátrania, čo sa to vlastne s Perfect Dark deje.
{embed_video //youtu.be/S–lFTxAVs8}
A výsledok je celkom logický a nudný. Podľa jeho zdrojov totiž Perfect Dark vstupuje do hlavnej časti produkcie, no štúdiu sa primárne kvôli pandémii nepodarilo narásť do takých rozmerov, aby dokázali projekt zvládnuť sami. Ak teda Microsoft nechcel, aby vývoj hry trval extrémne dlho, tak musel štúdiu pomôcť a tak využil fakt, že súčasný šéf The Initiative Darrell Gallagher je bývalým šéfom štúdia Crystal Dynamics a má tam stále dobré kontakty.
Pre Microsoft to však z ich pohľadu nie je vôbec neštandardná situácia. Spoločnosť to berie podobne ako vývoj Halo Wars 2 na ktorom spolupracovali 343 Industries a Creative Assembly a Age of Empires 4 na ktorom spolupracujú World’s Edge a Relic. Dôvodom, prečo Microsoft túto skutočnosť oznámil verejnosti bolo teda to, že Microsoft rád takéto veci oznamuje a Xbox tím nepredpokladal, že sa z toho vykľuje „kontroverzia.“
Grubb dodal, že ešte v júni tohto roka bolo vydanie Perfect Dark interne plánované na rok 2023, no to sa môže v súčasnosti zmeniť v závislosti od toho, ako dobre pôjde spolupráca týchto dvoch štúdií.
Navyše, spoluzakladateľ webu Polygon naznačil ešte dvojicu skutočností/špekulácií. Údajne totiž ide o „skúšku“ štúdia pred plánovanou akvizíciou a taktiež prezradil, že Microsoft musel ísť za takýmto partnerom, pretože mnohé podporné štúdiá s ktorými Microsoft zvykol pri vývoji hier pracovať (Sumo Group, Splash Damage, Certain Affinity atď.) kúpil Čínsky gigant Tencent.
(and tencent has bought up all the support studios xbox was using before.)
— Arthur Gies (he/him) (@aegies) September 29, 2021