Dojmy z Battlefield 2042: Toto potrebuje poriadne vyladiť a opraviť

Dojmy z Battlefield 2042: Toto potrebuje poriadne vyladiť a opraviť

 

Skúsenosti sú doslova zničené problémami, ktoré hra zažíva.

Battlefield 2042. Mnohí to možno tak nevidia, no pre mňa osobne (ako fanúšika série) je toto make or break moment. Buď sa hra vydarí a ja si ju s radosťou užijem, alebo sa ju budem snažiť naveky vymazať z pamäte. Aj keď Battlefield V mal svoje kvality, tak asi sa zhodneme, že hra bola už od prvého traileru odsúdená na skorý zánik. EA povedalo, že ak sa nám hra nepáči, tak ju nemáme kupovať a hráči ju...nekupovali. BF2042 však podľa trailerov robí všetko správne. Takže...aká je beta Battlefield 2042?

Musím povedať, že mám obrovské obavy o výsledný produkt. A vysvetlím prečo. V posledných týždňoch sme mali k dispozícii tri beta testovania očakávaných FPS hier – Call of Duty: Vanguard, Halo Infinite a Battlefield 2042. A iba pri jednej som mal pocit, že je to produkt tesne pred dokončením. Halo Infinite. A paradoxom celej situácie je, že Halo Infinite vychádza zo všetkých spomenutých hier najneskôr.

Call of Duty: Vanguard a Battlefield 2042 v podobe beta testovania vydávajú signál ako hry, ktoré by za žiadnych okolností nemajú prísť v tomto roku, pretože jednoducho nie sú pripravené. No chtíč akcionárov po peniazoch jednoducho nedovolí ich odklad z lukratívneho jesenného slotu. Áno, mnohí budú argumentovať „je to iba beta.“ Ak však patríte do tejto skupiny, tak obdivujem vašu naivitu, pretože takúto situáciu sme tu mali už xkrát. Do vydania Battlefield 2042 totiž zostáva niečo vyše mesiaca a hra ma tak masívne bugy, že absolútne nemám záujem ju v tomto stave hrať.

Poďme si však napísať, čo sa s hrou deje. Beta testovanie sme testovali na konzole Xbox Series X a aj Xbox Series S. A množstvo grafických glitchov by zaplnilo excelovskú tabuľku až po samotný koniec. Otrasný LOD popin, prepadávanie sa objektov, divné grafické úkazy, výkon, ktorý má od ideálu neskutočne ďaleko (hlavne na Xbox Series S). Naozaj ma zaujíma, ako bude hra fungovať na základných Xbox One a PlayStation 4 konzolách, keď hra funguje dosť zle aj na Xbox Series X, čo je takmer 12x výkonnejšia konzola. A opäť...uvedomujem si, že optimalizácia je proces, ktorý finišuje s dokončením hry, no tu mám pocit, že tých problémov je tak veľa, že sa opraviť jednoducho nestihnú. Naozaj by ma zaujímalo, aký starý je tento build a ako ďaleko DICE od jeho separácie od hlavnej hry za účelom vytvorenia BETA verzie pokročilo. A ani PC verzia na tom údajne nie je bohvieako. 

Nie je to však iba o grafických glitchoch. Hra trpí masívnym množstvom bugov. Napríklad...

  • Zbraň niekedy nevymení zásobník, aj keď sa dokončí animácia, čo vás často stojí životom.
  • Príslušenstvo, ktoré si môžete na zbrani meniť real-time sa vám niekedy prepne na úplne iné, ako ste si zvolili.
  • Po zničení vozidiel ostávajú vo vzduchu mŕtvi vojaci.
  • Zbrane niekedy odmietnu strieľať napriek tomu, že stláčate tlačidlo.
  • Hra vám pri začatí zápasu prepne voľbu špecialistu na toho základného.

A to som naozaj vybral iba niekoľko, ktoré sa mi stávali najčastejšie. Hra je naozaj preplnená bugmi a som zvedaví, koľko z nich sa dostane do výsledného produktu.

Nechajme však bugy a poďme k hre. Tam bohužiaľ tiež existuje hneď niekoľko súčastí, ktoré ma trápia. Hlavne špecialisti. Úprimne, nerozumiem, načo v hre vôbec sú. Ide to proti DNA sérii Battlefield. No je zrejmé, že EA potrebuje ponúkať „niečo“ vo svojich Battle Passoch a tak ponúkajú špeciálnych vojačikov so špeciálnymi schopnosťami. Jeden z nich má grapling hook a uteká rýchlo, iný má zas k dispozícii automatický guľomet, ktorý skosí nepriateľov. Sú naozaj otravní a v budúcnosti prinesú podľa mňa masívne problémy s balansom. Podľa toho, ako som to pochopil totiž budú špecialisti ponúkaní pri kúpe Battle Passu v každej sezóne. Ich exkluzívne schopnosti sú však tak výrazné, že sa môže pokojne stať, že DICE spraví z hry Pay-to-win záležitosť. Čo nie je veľmi ideálne. Navyše, špecialisti sú na oboch stranách konfliktu, takže vlastne bojujete proti klonom vlastnej postavy a často neviete v rýchlosti rozpoznať, či ide o o vášho, alebo nepriateľského vojaka, čo sa v minulých Battlefield hrách nikdy nestávalo. 

Navyše, ani mapa Orbital, ktorá je ako jediná v bete vôbec neohúrila. Má niekoľko zaujímavých nápadov, ako napríklad Cryogenic zariadenia, ktoré po zničení vypúšťajú opar, ktorý kazí výhľad okolo seba. Alebo prostredie s veľkou raketou. Vertikalita je tu využívaná plnými dúškami. No na mape mi osobne chýba nejaký centrálny bod. Neviem či je to masívnou rozlohou mapy (tá podporuje 128 hráčov) alebo niečím iným – každopádne asi nie je veľmi dobré, keď ma mapa nudí po piatich hodinách hrania.

Našťastie, gunplay a všetko okolo toho vyzerá byť veľmi solídny. No to bol aj v päťke a vieme, ako tá hra dopadla. Páči sa mi systém úpravy zbraní počas hrania ala Crysis. Páči sa mi systém získavania oblastí v Conqueste, ktorý jednu veľkú oblasť delí na menšie oblasti, čo podporuje veľký vplyv spolupráce jednotlivých čiat na výsledok zápasu. Taktiež je hra vizuálne veľmi pekná vzhľadom na rozlohu máp. Deštrukcia je aplikovaná veľmi decentne a určite nečakajte Bad Company štýl ničenia. Aj táto časť však trpela glitchmi, takže som zvedavý na finálny výsledok.

A ešte jedna problémová oblasť. Netcode. Normálne by som to možno ani nespomínal, pretože to je tiež záležitosť posledných dní optimalizácie, no vzhľadom na Battlefield 4 to musím spomenúť. Netcode vyzerá celkom dobre rozbitý. Od neregistrácie vašich striel, cez umieranie za rohom až po stuttering spôsobený internetovým kódom vašich spolubojovníkov a nepriateľov priamo v hre. Aj toto je oblasť na ktorej bude musieť DICE zapracovať.

Takže...ako Battlefield 2042? Poviem to takto. V menu hry je veľký QR kód, ktorý môžete zoskenovať, aby ste si hru predobjednali. A prvá vec, ktorá mi napadla bolo memečko „No! I don’t thik I will.“ Už som sa na týchto „betách“ popálil niekoľkokrát. A aj keď Battlefield 2042 z hľadiska herných systémov vyzerá veľmi solídne, tak celá hra zároveň vyzerá tak, že potrebuje ešte aspoň pol roka opráv a vylepšovaní, aby bola pripravená na vydanie. A úprimne, ja osobne nemám záujem byť opäť beta testerom. Nie, keď v priebehu mesiaca vychádzajú tri multiplayerové FPS hry, aj keď každá s iným zameraním.

Takže čo s tým? Ja osobne by som radil buď si počkať na recenzie. Ak však neveríte recenziám, tak osobne by som si zaplatil mesiac predplatného EA Play za 3,99€ (ak máte Game Pass tak nemusíte ani toto) a vyskúšal by som si launch build po dobu 10 hodín. Pretože v súčasnom stave z hry nemám najlepší pocit. No možno sa tentokrát budem mýliť a EA už stihlo všetky problémy vyladiť. No 70€ ako stávku na tento fakt dať naozaj nemienim. A ak si DICE myslí, že toto má nakopnúť predobjednávky, tak mám veľké obavy o ich mentálne zdravie. 

Páči sa Vám tento článok? Zdieľajte ho!

 

Sledujte nás

Gamesite.sk
Zoznam.sk