Škvrna na skvelej povesti.
Halo Infinite má za sebou excelentné vydanie multiplayeru. Napriek tomu, že hru hrali milióny hráčov po celom svete, tak servery nápor zvládli a čo je ešte lepšie, fanúšikovia sa zhodujú, že ide o najlepšiu Halo hru za viac ako dekádu. Od dizajnu, cez vernosť sérií až po kvalitný sandbox a skvelé mapy. A tento úspech iba podčiarkol prvý víkend Halo Championship Series, ktorý sledovali státisíce divákov.
No aj tu prišiel problém. A tým je monetizácia. Halo Infinite multiplayer je totiž free-to-play a to pochopiteľne znamená mikrotransakcie. Veľa mikrotransakcií. Hra má Battle Pass systém a aj in-game obchod na kúpu kozmetických predmetov. No nakoľko fanúšikovia série sú zvyknutí na iný prístup, tak im mikrotransakcie nevoňajú.
Prvotné problémy spočívali v systéme výziev. Battle Pass sa totiž dá levelovať iba plnením špeciálnych výziev, ktoré často nie sú najjednoduchšie. To štúdio z časti vyriešilo zmenami, ktoré dávajú 50XP bodov za dokončenie zápasov. Tu sa však problémy neskončili.
Následne prišla komunita na to, že obchod v prvej sezóne ponúkne toľko predmetov, že ak by ste chceli všetky z nich získať, tak potrebujete viac ako 1000 dolárov, čo je masívna suma za 6-mesačné obdobie, počas ktorého má trvať prvá sezóna.
A asi posledným „klincom“ do pokoja a trpezlivosti hernej komunity bol začiatok podujatia Fracture: Tenrai, ktoré prinieslo nový Battle Pass zdarma pre všetkých. Problém spôsobuje systém výziev na jeho levelovanie, fakt, že sa celý Battle Pass nedá „prejsť“ počas prvého týždňa a hráči sú tak limitovaný, ako ďaleko môžu dôjsť (podujatie sa počas 1. sezóny vráti ešte 5x) a taktiež aj fakt, že do obchodu sa dostali predmety naviazané na ostatné predmety z podujatia, ktoré stoja dosť veľa.
Situácia s levelovaním v hre tak má od ideálu extrémne ďaleko. A ak ste dúfali, že bude vyriešená čoskoro, tak vás trochu sklameme. Komunitný šéf Brian Jarrard totiž povedal, že aj keď počujú konštruktívnu kritiku k systémom v hre, tak väčšina tímu dostala zaslúženú dovolenku. Implementácia zmien tak chvíľu potrvá.
Been traveling so slow to respond – but please know the constructive feedback is being heard loud and clear. Changes will take time and our priority this week is giving the team a much deserved break for the holiday after a long final stretch. Thank you for understanding. 🙏
— Brian Jarrard (@ske7ch) November 24, 2021