Logické vyústenie.
Aj keď nový Mass Effect bol ohlásený ešte počas minuloročného The Game Awards, tak hra je roky od svojho vydania a v súčasnosti ešte vo fáze predprodukcie. Drvivá väčšina BioWare sa totiž venuje vývoju Dragon Age a Mass Effect tak bude musieť počkať.
Jedno je však už viac-menej isté. BioWare pri vývoji tejto hry opustí Frostbite engine a vráti sa na rovnaký engine na ktorom vznikla pôvodná trilógia – Unreal Engine.
V tomto prípade však pôjde o jeho piatu generáciu. Túto správu prakticky potvrdil producent hry Brenon Holmes a to pracovnou ponukou, ktorá spomína použitie Unreal Engine 4/5 konkrétne na vývoj Mass Effect hry.
BioWare is hiring talented programmers with UE4/5 experience! Come, join our team and work with us on the next Mass Effect game!https://t.co/6Wr7CpRnh4#BioWare #hiring #UnrealEngine
— Brenon Holmes (@BrenonHolmes) December 17, 2021
BioWare opustilo Unreal Engine po dokončení Mass Effect 3 a to kvôli mandátu Electronic Arts, že všetky interné hry EA musia používať interný Frostbite Engine. Ten bol však pre potreby RPG hier absolútne nevhodný a práca s ním problematická a určite to svojou trochou prispelo k neprílišnému úspechu hier Mass Effect Andromeda a Anthem. Dúfame teda, že návrat do známej technológie sa pretaví aj do úspechu samotnej hry.
Mass Effect očakávame na PC, Xbox Series X/S a PlayStation 5.