Dnes je však situácia zrejme iná.
Od spustenia služby Xbox Game Pass prešlo necelých 5 rokov a od tej doby sa predplatné vyšplhalo na hranicu 25 miliónov predplatiteľov. Na to, že ide o novátorsky spôsob prístupu k hrám, ktorý nezahŕňa štandardný nákup hier za 60€+ sa dá povedať, že služba rástla celkom rýchlo a jej rast zachytili aj v Sony a sami chystajú „Spartacus.“
Začiatky však boli ťažké. Odhliadnuc od toho, že šéf Xboxu Phil Spencer musel v prvom rade presvedčiť vedenie Microsoftu, aby po neúspešnom vydaní Xbox One neopustili herný priemysel úplne totiž musel Spencer bojovať aj proti členom vlastného Xbox tímu, ktorí boli voči myšlienke Game Passu skeptickí.
Prezradil to bývalý produktový šéf Microsoftu Richard Irving: „Na mítingoch členovia Xboxu tímu prezentovali argumenty, prečo Game Pass nebude fungovať – podľa nich sa na ňom nebudú chcieť podieľať vydavatelia a taktiež sa to zahryzne do profitu spoločnosti. On však nebral nie ako odpoveď. Vždy hľadal spôsob, ako zabezpečiť, aby to fungovalo.“
„Phil je totiž hráč. Nebol by som prekvapení, ak by hral každú veľkú hru, ktorá bola vydaná v minulom roku a mal na ňu svoj vlastný názor.“
Členovia Xbox tímu mali koniec koncov pravdu, čo priznalo aj súčasné vedenie Xboxu. Vydavatelia sa zo začiatku báli pridávať svoje hry do predplatenej služby a tak sa v Game Passe vyskytovali primárne staršie hry. To však už v dnešnej dobe platí menej, pretože mnoho vydavateľov už vyskúšalo vydanie hry v službe a názory na výkon hier v službe boli vo väčšine pozitívne.
Zároveň sa Microsoftu podarilo masívne rozšíriť počet first-party štúdií, ktoré produkujú hry priamo do Game Passu a iba v minulom roku sme sa dočkali hier ako Microsoft Flight Simulator, Psychonauts 2, Age of Empires IV, Forza Horizon 5 a Halo Infinite.