Tradičné problémy série.
Tvorcovia Call of Duty Warzone nebojujú iba s cheatermi, ale aj s vlastnou hrou. Konkrétne s jej stopou na disku. Tá totiž v niektorých momentoch existencie hry dosiahla naozaj šialené hodnoty (viac ako 200GB) a to určite nemá pozitívny dopad na množstvo hráčov, ktorí sú ochotní mať svoj disk zaprataný jednou hrou. V súčasnosti je to už omnoho lepšie (Warzone má okolo 80GB) no tento hlad po disku značne obmedzuje aj možnosti tvorcov hry.
Šéf live operations hry Call of Duty Josh Bridge totiž v rozhovore so streamerom TeeP-op prezradil, že práve hlad hry po disku im zabraňuje pridať do rotácie hry ďalšiu Battle Royale mapu. Hráči sa tak nikdy nedočkajú toho, aby sa vo Warzone nachádzali mapy Verdansk a Caldera zároveň.
„Chceme to. Všetci to chceme. No je tu technický problém. Inštalačná veľkosť hry by bola za*rane veľká.“ Activision sa zdráha ešte výraznejšie zväčšiť potrebu hry na disku a je na to niekoľko logických dôvodov. Napríklad PlayStation 4 a Xbox One vyšli na začiatku v 500GB verziách a ak by hra prekročila určitý počet potrebných GB, tak by mohol nastať problém. Xbox Series S je taktiež konzolou s 512GB diskom (pričom dostupných je 364GB) a aj tu tým pádom treba brať ohľad. Bridge prezradil, že vždy keď Warzone dostane veľký update, tak Warzone aktívne stráca hráčov: „Rozumiem tomu – keď mám stiahnuť ďalších 50GB, aby som dostal Verdansk späť, tak to rovno hru odinštalujem a stiahnem si ju nabudúce, keď ju budem chcieť hrať.“
Konkurencia je popritom ďaleko vpredu. Apex Legends má v súčasnosti štyri mapy v rotácii s rovnakou stopou na disku a PUGB má 5 máp a vyžaduje 30GB. Bridge naznačil, že problémom je fakt, že engine na ktorom beží Warzone nebol nikdy plánovaný na použitie pri tak veľkom móde akým je Warzone. Jeho úlohou bolo fotorealistické zobrazovanie kampane a multiplayeru na malých 6v6 mapách.
Svetlo na konci tunela tu však je. Ako sme už informovali, tohtoročné Call of Duty má na starosti Infinity Ward a malo by ísť o pokračovanie Modern Warfare. Hra však bude postavená na novom engine a jeho súčasťou bude aj „Warzone II.“ Dúfame teda, že si vývojári zoberú výhrady k srdcu a nová generácia Warzone bude o čosi lepšie optimalizovaná a šetrnejšia k našim diskom.