Nakoniec sa však stal kráľom.
Séria Gears of War je spätá so značkou Xbox, pričom prvá hra v sérii vznikla v roku 2006 na konzolách Xbox360. Ako to však už býva, úspech alebo neúspech hry závisí od každého rozhodnutia a detailu a pri prvej Gears of War hre sa toto rozhodnutie týkalo multiplayeru.
Dizajnér prvej Gears of War hry Lee Perry totiž v rozhovore pre Ars Technica prezradil, že vývojárske štúdio Epic Games malo veľký problém s implementáciou multiplayeru do strieľačky s dôrazom na používanie krytia a ich predchádzajúce skúsenosti z vytvárania Unreal Tournament boli skôr príťažou ako pomocou. Hľadanie „zábavy“ a správneho dizajnu trvalo mesiace a ešte v lete pred vydaním hry nebolo isté, či sa multiplayer v Gears of War vôbec bude nachádzať.
„Boli sme nerozhodní, nevedeli sme, či multiplayer bude v Gears. Boli sme na začiatku leta a hru sme mali vydať na jeseň a v jednom špecifickom momente sme mali diskusie o tom, že ho úplne vystrihneme.“
Nakoniec to však dopadlo dobre. Vývojári vytvorili mapu, ktorej finálnu verziu poznáme pod názvom Gridlock a tam našli štýl, ktorým sa chcú uberať. A výsledok? Gears of War bol najpopulárnejšou hrou na Xbox Live a to až do momentu príchodu Halo 3 a multiplayer je štandardnou súčasťou balíka hry Gears of War.