K tomu aj potvrdenie rozlíšení.
Štúdio Turn 10 pred týždňom oficiálne predstavilo chystaný soft reštart série Forza Motorsport a zdá sa, že fanúšikovia série a simulačného pretekania sa majú na čo tešiť. Hra vyzerá po vizuálnej stránke skvelo a dúfame, že aj po obsahovej to bude podobne.
Jednou z horúcich tém okolo hry je však ray tracing. Vývojári totiž v deme potvrdili, že Forza Motorsport bude prvou simulačnou pretekárskou hrou, ktorá bude používať ray tracing aj počas hrania a nie len počas opakovaných záberov. Následne však dodali, že demo, ktoré ukázali počas prezentácie bežalo na PC a nie na konzolách Xbox a to mnohí brali ako dôkaz toho, že ray tracing bude iba na PC a nie na konzolách.
Našťastie, štúdio v oficiálnom FAQ potvrdilo, že ray tracing počas hrania uvidíme aj na konzolách. Na Series X by sme sa mali dočkať 4K rozlíšenia (pravdepodobne dynamického) a 60FPS s ray tracingom a na Series S by to malo byť 1080p rozlíšenie, 60FPS a ray tracing.
Hru už podrobila analýze aj redakcia Digital Foundry. Tá prišla na to, že hra počas ukážky vykazovala stopy dynamického rozlíšenia a na dosiahnutie plynulých 60FPS používa technológie Forward Plus Lighting a VRS. Hra taktiež používa dve úrovne ray tracingu. Počas pretekania ide o menej kvalitnú verziu, zatiaľ čo počas opakovaných záberov používa hry vyššiu kvalitu ray tracing odrazov a taktiež aj RTGI (ray traced global illumination).
Našli ste chybu, alebo máte tip na zaujímavý článok? Napíšte nám!