Niekoľko zaujímavých pripomienok.
Šéf Xboxu Phil Spencer včera vystúpil na podujatí WSJ Tech Live a vrámci svojho príhovoru poskytol celkom exkluzívny pohľad na biznis Microsoftu a hlavne Game Passu.
Spencer v prvom rade potvrdil to, že predplatená služba Xbox Game Pass je v pluse a teda generuje pre Microsoft zisk. Čo môže byť pre mnohých prekvapujúca správa, no zdá sa, že viac ako 25 miliónov predplatiteľov je dostatočné množstvo na to, aby takáto služba v hernom priemysle dokázala fungovať.
Šéf Xboxu zároveň dodal, že rast Game Passu sa spomaľuje, no iba na konzolách. Čo je však celkom logické, nakoľko konzolový Game Pass si svojim obdobím agresívneho rastu prešiel a teraz rastie pomalšie: „Badáme, že rast sa spomaľuje primárne preto, že sme sa dostali do momentu, kedy každý na konzole kto chce mať predplatné ho už aj má.“
Phil Spencer also says Xbox Game Pass on console has slowed down.
„We’re seeing incredibly growth on PC… on console I’ve seen growth slow down, mainly because at some point you’ve reached everybody on console that wants to subscribe.“
2/2
— Tom Warren (@tomwarren) October 26, 2022
Agresívny rast sa teda presunul na PC platformu. Včera sme sa dozvedeli, že PC Game Pass medziročne narástol o 159% a napríklad aj dohoda medzi spoločnosťami Microsoft a Riot Games je znakom toho, že Microsoft vidí v PC platforme spôsob, ako navýšiť počet predplatiteľov.
Napriek tomu, že Xbox Game Pass je kľúčovým produktom Xboxu v súčasnosti, Spencer nepredpokladá, že by v budúcnosti tvoril väčšinu tržieb Xbox divízie. V súčasnosti prispieva Game Pass do tržieb Xboxu približne 10-15% a tak to podľa Spencera bude aj v budúcnosti.
Ak vychádzame zo včerajších čísel (3,61 miliardy v tržbách za kvartál), tak za tri mesiace Game Pass priniesol Microsoftu sumu od 360 do 540 miliónov dolárov.
Podľa posledných oficiálnych štatistík Microsoftu má Game Pass v súčasnosti 25 miliónov predplatiteľov. Toto číslo pochádza z januára, no Microsoft v každom nasledujúcom kvartáli hlásil zvýšenie počtu predplatiteľov.