Všetko dáva zmysel.
V čase, keď sa Microsoft snaží stále pretlačiť akvizíciu Activision Blizzard cez regulačné orgány vystúpil Phil Spencer na podujatí Wall Street Journal Tech Live v ktorom zopakoval to, čo tvrdí od ohlásenia tejto plánovanej akvizície: Call of Duty zostane na konzolách PlayStation. A ako dlho? Tak dlho „ako to bude dávať zmysel.“
Práve možnosť, že Call of Duty sa stane exkluzivitou na Xbox konzoly je tŕňom v oku hlavne organizácie CMA vo Veľkej Británii. Spencer však dokonca tvrdí, že nie len že chce ponechať Call of Duty na PlayStation konzolách, ale rád by v budúcnosti videl sériu Call of Duty na platformách od Nintenda.
„Konkrétne Call of Duty bude na PlayStation. Rád by som ju videl na Switchi, rád by som videl hru hrateľnú na mnohých rôznych obrazovkách. Naším zámerom je zaobchádzať s hrou Call of Duty ako s Minecraftom.“ Minecraft je totižto dostupný prakticky všade a to aj napriek tomu, že štúdio Mojang vlastní od roku 2014 Microsoft. A to nie len v podobe „starej“ Minecraft hry, ale aj v podobe minuloročnej hry Minecraft Dungeons a multiplatformovou má byť aj hra Minecraft Legends.
Spencer taktiež dodal, že primárnym dôvodom akvizície Activision Blizzard je sektor smartfónov, kde Microsoftu doteraz chýba vo väčšom: „Táto príležitosť je pre nás naozaj o mobilných zariadeniach. Keď sa zamyslíte nad 3 miliardami ľudí, ktorí hrajú videohry, je tu len asi 200 miliónov domácností s konzolami.“
Prečítajte si tiež
Microsoft údajne chystá vlastný obchod a distribúciu hier pre smartfóny
Spencer a Microsoft chcú použiť populárne Activision Blizzard hry ako Candy Crush či Call of Duty Mobile je prelomenie duopolu na trhu so smartfónmi, ktorý tvoria spoločnosti Google a Apple: „Dnes rozhodne platí, že najväčšiu hernú platformu na svete, ktorou sú smartfóny, ovládajú dve spoločnosti: Apple a Google.“ Dodal, že Microsoft dlhodobo vsádza na to, že sa mu podarí posilniť svoj prístup k spotrebiteľom na týchto platformách: „Musíme prelomiť tento duopol, keď sú na najväčších platformách k dispozícii len dva obchody. Musíme nájsť spôsob, ako dosiahnuť väčšiu angažovanosť a monetizáciu v mobilných zariadeniach. Pre naše podnikanie je to nevyhnutné.“
Prečítajte si tiež