Teraz ich to však asi nemrzí.
V časoch Xbox 360 mal Microsoft svoj triumvirát – Halo, Gears a Forza. A zatiaľ čo prvá a posledná menovaná séria boli vyvíjané internými štúdiami, tak Gears of War vznikal v spolupráci s Epic Games. Po dokončení trilógie a spin-offu Judgement sa však populárna séria zasekla a budúcnosť Gears of War bola plná otáznikov.
To všetko sa však vyriešilo tým, že Epic predal značku priamo Microsoftu, ktorý následne vyčlenil štúdio Black Tusk (dnes The Coalition), aby značku zobral pod svoje krídla. A podľa hlavného dizajnéra série Cliffa Bleszinskiho to bolo primárne preto, že Epic nevedel, čo ďalej so značkou: „Úprimne si myslím, že keď Lee Perry [gameplay dizajnér, Gears of War 2], ja a Rod Ferguson [producent, Gears of War] odišli, Epic nevedel, čo s touto sériou robiť.“
„Už dlho nedodali žiadnu hru. Enginu [Unreal] sa darilo pomerne dobre, ale rástli a pravdepodobne potrebovali príjem, aj keď v skutočnosti nevedeli, čo s budúcnosťou série.“
Bleszinski prezradil, že jediný človek, ktorý ho po predaji Gears of War značky kontaktoval bol šéf Xboxu Phil Spencer: „Hoci som mal Tima a Marka [Reina, viceprezidenta Epic Games] veľmi rád a stále sme v kontakte, keď bola táto značka Microsoftu, jediný telefonát, ktorý som dostal, bol od Phila Spencera. A to je Phil. Phil je, ako sa hovorí, gentleman.“
Nedá sa však povedať, že by sa Epicu po predaji Gears of War nedarilo aj keď chvíľu to vyzeralo všelijako. Našiel sa však všeliek s názvom Fortnite, ktorý priniesol spoločnosti miliardy dolárov a Unreal Engine 5 začína byť extrémne populárnou technológiou na vývoj hier.
Štúdio The Coalition vytvorilo od roku 2014 štvoricu Gears hier – remaster jednotky, Gears of War 4, Gears 5 a taktický spin-off Gears Tactics.