Naozaj to nemalo zmysel.
Niekoľkokrát v posledných mesiacoch sme vás informovali o tom, že Microsoft vyvíja „cloud konzolu“ čiže zariadenie, ktoré pripojíte k televízoru a ktoré vám umožní hrať Xbox hry prostredníctvom herného streamovania. Microsoft však toto zariadenie oficiálne neohlásil a ani neohlási.
Toto zariadenie bolo totiž síce vo vývoji pod označením Keystone, no Microsoft sa rozhodol nevydať ho. Podľa šéfa Xboxu Phila Spencera bola totiž problémom cenovka, ktorá spôsobila, že existencia tohto zariadenia jednoducho nedávala zmysel. Prezradil to v Decoder podcaste webu The Verge.
„Zariadenie Keystone, ktoré sme postavili a ktoré teraz ľudia videli, bolo drahšia, ako sme chceli, keď sme ho postavili s hardvérom, ktorý sme mali vo vnútri, a rozhodli sme sa sústrediť úsilie tohto tímu na poskytovanie aplikácie na streamovanie inteligentnej televízie. Keď máte Series S za 299 dolárov a napríklad počas sviatkov uvidíte nejaké cenové akcie, a následne je Series X vyššie, myslím si, že na to, aby mal zmysel iba streamingový box, musí byť cenový rozdiel oproti S dosť výrazný.“
„Nechcem konkrétne oznamovať ceny, ale myslím si, že musíte byť na 129 alebo 99 dolároch, aby to podľa mňa malo zmysel, a tam sme jednoducho neboli. Neboli sme tam s ovládačom. A mne sa tá snaha páči. Dôvod, prečo ho mám na poličke, je ten, že tím si vyhrnul rukávy a za deväť mesiacov ho postavil. A partia z nás si to vzala domov a fungovalo to. Fungovalo to naozaj, naozaj dobre.“
„Keď vytvárate nové produkty, vždy ide o to, či máte správny dizajn? Máte správne používateľské rozhranie? Máte správnu ponuku pre zákazníka? A zákaznícka ponuka zahŕňa aj cenu a myslím, že všetci sme vedeli, že sme boli trochu mimo pozície, pokiaľ ide o cenu.“
V súčasnosti sa teda Microsoft sústreďuje na to, aby dostal Xbox aplikáciu natívne do smart televízorov. Uvidíme však, či sa spoločnosti nakoniec podarí vytvoriť niečo funkčné, čo by mohli predávať za atraktívnu cenu pre zákazníka.