Vplyv by bol obrovský.
Zatiaľ čo stále nie je isté, či vôbec Microsoft získa vydavateľstvo Activision Blizzard, tak už teraz je celkom zrejmé, čo touto masívnou akvizíciou Microsoft sleduje – posilnenie služby Game Pass najpopulárnejšou konzolovou hrou na svete, posilnenie svojich PC aktivít a prerazenie vo sfére smartfónov.
A analytik Piers Harding-Rolls z Ampere Games podotýka, že dopad prítomnosti Call of Duty v predplatnej službe Game Pass neradno podceňovať a to hlavne s ohľadom na tradičný obchodný model, ktorý preferuje výmenu 80€ za AAA hru.
„Ako vieme, herný sektor nie je ako ostatné trhy so zábavou. Monetizácia v hrách a DLC dominuje širšiemu sektoru a tvorí najväčšiu časť konzolového trhu, hoci podiel monetizácie je oveľa vyrovnanejší ako napríklad na trhu mobilných hier. Možnosť nasadiť hybridnú monetizáciu, napríklad predplatné a monetizáciu v hre alebo reklamu, zvyšuje komerčnú životaschopnosť služieb, ako je Game Pass. Neočakávam, že predplatné ovládne herný sektor, ale domnievam sa, že pridávanie nových verzií do týchto služieb postupne oslabuje komerčnú robustnosť prémiového obchodného modelu konzolových hier.“
Harding-Rolls podotýka, že pridávanie hier do predplatného v deň vydania je kľúčom k rastu predplatených služieb a práve to bolo dôvodom, prečo Microsoft kúpil v roku 2020 vydavateľstvo Bethesda: „Prémiové hry budú samozrejme existovať aj naďalej, najmä tie najväčšie tituly, ale myslím si, že medzi týmito modelmi monetizácie existuje vnútorné napätie, ktoré sa výrazne prejavuje len na trhu s AAA hrami, ktorý je zameraný na konzoly.“
Podľa analytika práve akvizícia Activision Blizzard môže výrazne urýchliť rast predplatených služieb a to tým, že Call of Duty by bolo do Game Passu pridávané v deň vydania a to bude mať následne vplyv aj na zvyšok herného priemyslu: „Ak sa do služby Game Pass pridá hra Call of Duty, bude to mať výrazný vplyv na počet predplatiteľov,“ hovorí. „Okrem toho zaradenie hry Warzone s pridanými výhodami Game Pass pomôže pri zapojení a udržaní hráčov. Hra Call of Duty je pravidelná a dostatočne veľká na to, aby významne zvýšila možnosť predplatného, čo môže viesť k tomu, že vydavatelia prehodnotia svoje rozpočty, produkty a stratégie monetizácie hier.“
„Activision Blizzard bol doteraz neaktívny, pokiaľ ide o poskytovanie svojich hier obsahovým službám, takže rozsah pozitívneho vplyvu nie je skutočne známy. Ťažko povedať, či to bude znamenať zlom v postoji vydavateľov k predplatiteľským službám. Z obchodného hľadiska je ešte stále veľa otáznikov, pokiaľ ide o vyrovnanie účtovných kníh mnohých vydavateľov, a katalógy služieb sú v porovnaní so širšími kolekciami hier pre platformy malé,“ uzavrel Harding-Rolls.