Kompletný obrázok?
Pred dvoma týždňami Microsoft oznámil veľké prepúšťanie, ktoré sa dotklo aj hernej Xbox divízie, pričom najviac si to odnieslo štúdio 343 Industries, tvorcovia série Halo. Škála prepúšťania a zoznam zmien však bol neznámy, no vďaka Jasonovi Schreierovi z webu Bloomberg máme celkom dobrý obraz o tom, čo čaká štúdio a aj sériu Halo v budúcnosti.
Zdá sa, že Microsoft a nové vedenie 343 Industries to zobrali celkom „od podlahy“ a výsledkom toho je kompletný reštart fungovania a budúcnosti štúdia. Podľa Schreiera prišlo o prácu približne 95 vývojárov, pričom väčšina z nich pochádzala z „kampaňového tímu“ Halo Infinite.
Šéf Xbox Game Studios Matt Booty štúdio uistil, že naďalej zostanú vo vedení vývoja všetkých Halo hier, no je zrejmé, že po prepustení takmer 100 vývojárov ostala v štúdiu poriadne veľká diera. Tam prídu na rad ďalšie štúdiá s ktorými bude v budúcnosti 343 na vývoji Halo hier spolupracovať.
Najmasívnejšia zmena však prichádza na fronte enginu. 343 sa totiž postupne zbaví vlastného Slipspace Enginu, ktorý vychádza ešte zo staručkého Blam! enginu štúdia Bungie a to v prospech Unreal Enginu. Ten nie je vrámci Xbox Game Studios divízie ničím novým nakoľko ho používa hneď niekoľko first-party štúdií Microsoftu (The Coalition, Undead Labs, The Initative, Double Fine, Compulsion atď.) Práve Slipspace Engine bol jedným z kľúčových problémov pri vývoji Halo Infinite a vývojárom robí vrásky aj pri live service podpore hry. Presun na Unreal bol vo fáze zvažovania pri začiatku vývoja Halo Infinite, no vedenie štúdia vtedy rozhodlo, že zostane pri vlastnej technológii. Nový šéf 343 Industries Pierre Hintze však rozhodol, že príde zmena, ktorá by mala uľahčiť budúci vývoj Halo hier.
Presun na Unreal Engine (pravdepodobne 5) započne vývojom Project Tatanka. Tento projekt vzniká v spolupráci so štúdiom Certain Affinity a pôvodne malo ísť o nový herný mód pre Infinite, ktorý sa inšpiroval v Battle Royale sektore. Nakoniec však z neho vznikne kompletne nová hra postavená na technológii spoločnosti Epic Games, pričom k tomuto projektu sa následne pridajú aj ďalšie Halo hry.
Čo však s Halo Infinite? Podľa informácií z vnútra 343 Industries sa štúdio sústredí na live service podporu multiplayeru, no v súčasnosti sa nechystá žiaden obsah pre jedného hráča. Podľa správy šéfa 343 Industries Pierra Hintzeho je súčasným plánom štúdia „podporu "robustnej live service ponuky" pre Halo Infinite a jeho tvorcu úrovní Forge a "dať zelenú nášmu novému technologickému pokroku" pre budúce hry Halo a zároveň "priniesť Halo väčšiemu počtu hráčov prostredníctvom viacerých platforiem ako kedykoľvek predtým".
Pre 343 Industries je to doslova stlačenie „reštart“ tlačidla. Štúdio totiž od svojho vzniku v roku 2007 nemalo pokojný vývojový cyklus Halo hry čo sa následne odrážalo vo veľkej fluktuácii zamestnancov a dlhočiznom vývoji hry Halo Infinite. A aj keď niektorí zamestnanci 343 Industries sa boja, že po prechode na Unreal Engine stratí Halo svoj „pocit z hrania,“ tak je viac ako jasné, že po takmer dvoch dekádach problémov štúdio tento reštart potrebovalo.
Našli ste chybu, alebo máte tip na zaujímavý článok? Napíšte nám!