Štandardné pokračovanie.
Vzhľadom na to, že Star Wars Jedi: Survivor príde iba na novú generáciu konzol, tak vývojári sa nemusia zapodievať tým, ako rozbehnúť hru na Xbox One a PlayStation 4 a to im otvorilo nové možnosti hlavne v oblasti variability nepriateľov a veľkosti prostredí, čo v rozhovore pre PLAY magazín potvrdil režisér hry Stig Asmussen.
„V konečnom dôsledku sme sa rýchlo naučili, že môžeme využiť rýchlejšie procesory, väčšiu/rýchlejšiu pamäť, lepšie časy načítania atď. na vytvorenie oveľa väčších máp s väčšími detailmi, väčšou hustotou, väčšou rozmanitosťou nepriateľov/nepriateľských postáv a celkovou vernosťou. Tieto vlastnosti dokonale zodpovedali tomu, ako sme chceli hru posunúť. Nechceli sme porušiť to, čo sme urobili v prvej hre, pretože to bolo dobre prijaté, ale chceli sme zážitok vyvinúť/vylepšiť. Táto nová generácia nám presne toto umožnila a verím, že sa to premietne do skutočného zážitku novej generácie vo svete Star Wars.“
Asmussen taktiež prezradil, že pri vytváraní next-gen verzie Jedi: Fallen Order zvažovali implementáciu ray tracingu do hry, no tento nápad sa do finálneho produktu nedostal a na rad príde až pri pokračovaní: „[Táto verzia] bola dobrou skúšobnou plochou, kým sme zvažovali, ako vylepšiť Survivor. V skutočnosti sme zvažovali ray tracing pre novú generáciu Fallen Order, pretože sme ho už zabudovali do Survivora, ale nakoniec sme od toho upustili, pretože tvorba prostredia sa medzi generáciami dosť líšila. Tento proces nám však pomohol definovať, ako chceme pristupovať k ray tracingu v našej upravenej verzii enginu Unreal 4.“
Star Wars Jedi: Survivor bol iba nedávno odložený o 6 týždňov a tak sa ho dočkáme 28. apríla 2023 na PC, Xbox Series X/S a PlayStation 5.