Rozsiahly rozhovor.
Nielen Xbox hráčom, ale aj regulačným orgánom bolo pravdepodobne určené nové video na Youtube kanáli Xbox On v ktorom bol vyspovedaný šéf Xboxu Phil Spencer. Ten je totiž na návšteve v Londýne (kde sa má stretnúť so zástupcami CMA).
V interview sa Spencer venoval mnohým témam od jeho plánovaných návštev britských Xbox štúdií (Playground Games, Ninja Theory atď.), no samozrejme nevynechal ani tému akvizície Activision Blizzard, kde zopakoval postoj, ktorý Microsoft prezentuje už dlho. S Call of Duty žiadne exkluzívne plány nemajú. A aby toho nebolo málo, Spencer si neodpustil ani rýpnutie do spoločnosti Sony.
„Keď hovoríme, že je dostupná všade alebo nie je exkluzívna, chceme vytvoriť absolútne najlepšiu verziu hry Call of Duty pre každého hráča na ktorejkoľvek z týchto platforiem. Dnes tu sedím so skvelou hrou, ktorá vyšla v posledných týždňoch, Hogwarts Legacy. A áno, je tam quest, ktorý je dostupný na PlayStation a nie je dostupný na Xboxe a viem, že je to súčasť tohto odvetvia. Ani to nie je hra, ktorú sa tu snažíme hrať. Nie je to o skinoch na zbrani. Nie je to o určitom druhu režimu hry. Rovnaká verzia hry bude k dispozícii na všetkých platformách, čo je skutočne to, čo robíme dnes.
„Napríklad ak ste hráčom Minecraftu na PlayStation, nemyslím si, že máte pocit, že máte horšiu verziu Minecraftu alebo Minecraft Dungeons alebo Legends, keď hra príde na trh. Chceme sa uistiť, že títo hráči majú pocit, že majú skvelý zážitok na platforme, na ktorej sa rozhodli hrať.“
Na druhej strane však Spencer zopakoval, že hry ako Starfield a Redfall sa mimo Xbox ekosystému nepozrú a pri týchto tak Microsoft zvolil úplne iný prístup. Taktiež podotkol, že nikdy nepovedal že Starfield nebude Xbox exkluzivitou a vždy, keď verejnosti komunikovali prípadnú exkluzivitu Bethesda hier v budúcnosti tak kládli dôraz na slovné spojenie „prípad od prípadu.“
„Exkluzívne hry v konzolovom priestore sú súčasťou biznisu. Všetci držitelia platforiem ich majú a sú marketingovou súčasťou platformy. My vidíme, že naši konkurenti majú množstvo exkluzívnych hier. Takže keď vydávame nové hry, tak existujú konkrétne tituly, ktoré nebudú dostupné na iných súperiacich platformách.“
Spencer taktiež potvrdil, že Microsoft bude aj v budúcnosti verný konzolovému hardvéru a tento priestor sa nechystá opustiť.