- Poľský magazín CD Action zverejnil správu, že nemecké štúdio Piranha Bytes ukončilo svoju činnosť
- Túto informáciu potvrdzuje aj fakt, že členovia štúdia už oznámili vytvorenie nového štúdia
U nás veľmi populárne štúdio Piranha Bytes, ktoré vytvorilo série Gothic, Risen či ELEX skončilo. Poľskému magazínu CD Action to prezradil jeden z bývalých zamestnancov štúdia, pričom dodal, že činnosť štúdia bola ukončená ku koncu júna.
Piranha Bytes sa stalo ďalšou obeťou reštrukturalizačného programu spoločnosti Embracer Group. Prvé špekulácie o možnom zatvorení štúdia sa objavili v januári, pričom v tom čase štúdio hľadalo finančné zdroje na zafinancovanie vývoja novej dark fantasy RPG postavenej na Unreal Engine 5.
Štúdio Piranha Bytes vzniklo v roku 1997 a Embracer ho kúpil v roku 2019. V tom čase malo štúdio 31 zamestnancov, no po akvizícii sa rozrástlo. Poslednou hrou štúdia je ELEX II z roku 2022.
Nový začiatok
Správa o zatvorení štúdia však priniesla aj niečo dobrého. Veteráni Piranha Bytes Björn Pankratz a Jennifer Pankratz totiž oznámili, že na troskách Piranha Bytes vytvárajú nové štúdio s názvom Pithead Studio. Manželia opustili Piranha Bytes ešte v novembri 2023, nakoľko asi tušili, čo sa stane. Ich cieľom bude vytváranie indie hier a budú tak atraktívnou lokalitou pre prepustených vývojárov štúdia.