Zombík vpravo, zombík vľavo. Spoluhráč vpravo, spoluhráč vľavo a ten posledný kretén sa zas musel niekde stratiť. Znie to povedome, nie?
Ak sa mám priznať, fascináciu ľudí zombíkmi, ktorú možno badať v posledných rokoch, a ako sa zdá ani nás tak skoro neopustí, takpovediac nechápem. Teda osobne nič proti nemŕtvym nemám (až na upírov z Twilightu, ale to sem nepatrí), ale zo strach naháňajúcich živých mŕtvol z pôvodných poviedok, filmov alebo survival horor hier sa nám stali húfnymi nepriateľmi. Avšak ktorí skôr než zdesenie vyvolávajú úsmev pri tom, ako do nich po stovkách strieľame zásobníky alebo pacifikujeme inou, pokiaľ možno brutálnou metódou. Z obávaných stvorení sa nám proste vďaka mainstreamovej zábave stali vtipné figúrky. Tým pádom byť zombí kom v dnešných hrách znamená čeliť bande štyroch plne ozbrojených hráčov (trotlov) s headsetmi.
Ako už asi z úvodu tušíte, Resident Evil: Operation Racoon City nie je v tomto prípade žiadnou výnimkou. Dal by sa možno považovať aj za určitý smutný pomník série, ktorá nás práve kedysi naučila pri monitoroch sa báť. Nemá zmysel chodiť okolo horúcej kaše. Hneď na začiatok vám musím povedať, že Operation Racoon City nemá s pôvodnými RE hrami okrem zasadenia v tom istom univerze nič spoločného. Áno, hra sa odohráva v, pre fanúšikov série nechválne známom, Racoon City, v čase udalostí druhého dielu, ale až na zopár cameo šťekov tu akákoľvek podobnosť končí.
Príbeh začína, a prakticky taktiež aj končí , príchodom tímu Umbrela Security Services do Racoon City pár hodín po začiatku šírenia epidémie T vírusu známej z druhého dielu. Ten má za úlohu získať späť stratený výskum a zahladiť akékoľvek stopy, ktoré by spájali incident s korporáciou Umbrella. Preložené do hráčskej reči, v kampani dizajnovanej pre štyroch hráčov sa prestrieľate cez haldu zombíkov z jednej strany mesta na druhú. Áno, „inšpirácia“ Left4Dead tu kričí z každého rohu a bohužiaľ zabíja úplne všetko, čo robilo doterajšie RE hry populárne.
Fuč je nemožnosť pohybu pri streľbe, obmedzené množstvo nábojov a lekárničiek, ktoré sa stali už určitým trademarkom RE série a dokázali navodiť takú hustú atmosféru, že ste mali z pomaly blížiaceho sa húfu zombíkov naozaj aj strach. V ORC máte či už lekárničky, alebo náboje na každom rohu, čo v kombinácii s možnosťou pohybu aj streľby zároveň, a faktu, že máte pri sebe vždy ďalších troch hráčov spôsobuje, že zombí nepriatelia nepredstavujú prakticky žiadnu hrozbu. Že je tomu tak si boli vedomí zjavne aj tvorcovia, a tak okrem štandardných zombíkov a mutantov Umbrelly (B.O.W.s) do hry pridali aj vojakov americkej armády, ktorí sa snažia po vás strieľať. A keďže v každej 3rd person hre, v ktorej po vás nepriatelia strieľajú, je moderné mať cover systém, alias možnosť schovávať sa za prekážky, rozhodli sa tvorcovia pridať nám aj ten. Keď si odmyslíme jeho otázne využitie (90% nepriateľov len bezhlavo beží proti vám), zostane nám jeho biedna technická implementácia, vďaka ktorej sa vám veľakrát stane, že sa vaša postava bude náhodne schovávať za prekážkou aj v momente, keď si to vôbec neželáte, a naopak. K dispozícií je taktiež útok na blízko, ktorý je však tak neefektívny , že nemá prakticky žiadny zmysel. Okrem zbraní samotných, môžete vy a vaši spoluhráči používať rôzne druhy granátov a liečebných sprejov.
Za celkom zaujímavý nápad by sa dala označiť možnosť vyberať si na začiatku každej zo šiestich kapitol inú postavu z tímu. Podľa ich popisu by človek predpokladal, že každá z postáv sa hodí na iný štýl hry. Postavy síce majú rôzne špeciálne skilly, ktoré si môžete počas hrania rovnako ako zbrane postupne odomykať, avšak po zistení, že každá z postáv môže počas hry zdvihnúť zo zeme ľubovoľnú zbraň a všetky levely sa obmedzujú na lineárne koridory, cez ktoré sa stačí len prestrieľať bez akejkoľvek nutnej tímovej spolupráce alebo nebodaj koordinovaného postupu, stáva sa ich výber len kozmetickou záležitosťou. Horšia je však samotná dĺžka kampane, ktorá atakuje v závislosti od šikovnosti vašich spolubojovníkov spodnú hranicu 6 hodín, pričom motivácia hrať jednotlivé fádne levely znova je pomerne nízka.
Čo ORC ako tak zachraňuje je kompetitívny multiplayer, ktorý je na rozdiel od kampane vcelku zábavný. K dispozícií sú 4 módy, v ktorých si môže zmerať svoje sily až 8 hráčov: Biohazard (capture the flag), Team Attack (team deathmatch), Heroes (team deathmatch s tým, že hráte za hrdinov série RE) a Survivors (king of the hill). Módy síce neznejú vôbec originálne, ale na rozdiel od iných hier, v ktorých sa s nimi môžete stretnúť, pridávajú zaujímavý zvrat. Napríklad v podobe všade prítomných zombíkov, ktorí útočia na všetko čo sa hýbe a ich zabíjanie taktiež prináša body, ktoré môžu rozhodnúť o víťaznom tíme. V týchto módoch taktiež konečne začnú dávať zmysel jednotlivé classy a ich skilly, ktorých odomykanie je spoločné pre kampaň aj pre multiplayer.
Celý zážitok bohužiaľ ničí prakticky nulový balanc zbraní a systém mierenia, ktorý funguje ako tak na zabíjanie pomalých zombíkov, ale trafiť rýchlo pohybujúceho sa hráča je hotovým umením. Korunu nasadzuje útok na blízko, ktorý vás síce nezabije na prvú ranu, ale doba, pokým sa vaša postava spamätá a umožní sa vám brániť sa rovná prakticky vždy smrti. Samotnou kapitolou ORC je potom technické spracovanie. Nulová AI zombíkov by sa možno ešte ako tak dala pochopiť. Avšak to, že sa rovnako stupídne správajú aj všetci ostatní nepriatelia, vrátane AI ovládaných členov vášho tímu (v prípade, že nehráte so živými hráčmi), sa iným slovom ako odfláknutá práca nazvať nedá.
S čím má hra taktiež pomerne veľké problémy je matchmaking, ktorý zvlášť v kampani nedokáže nájsť prakticky žiadnych spoluhráčov (aj keď je dosť možné, že je to spôsobené tým, že hru proste nikto nehrá). Prípadne vás počas hrania častokrát znenazdajky odpojí. Po grafickej stránke ORC taktiež ničím neexceluje: nízke rozlíšenie textúr a neustále sa opakujúce tie isté modely zombíkov (narátal som ich možno 7) opäť len poukazujú na to, že táto hra má s Resident Evil spoločný len názov . Soundtrack pre istou, až na menu a pár vybraných sekcií, absentuje úplne.
Sčítané a podtrhnuté, Resident Evil Operation Racoon city vyslovene nepoteší asi nikoho. Fanúšikovia RE série budú len trpko nadávať, ako sa niekto snaží len „podojiť“ známu značku , co-op chtivý hráči zase zaplačú nad kvalitou prevedenia, ktorá je oproti konkurencii o pekných pár tried nižšia.
|
![]() |
|
![]() ![]() ![]() ![]() |
45% |
![]() |
ŽÁNER | Akčná adventúra |
VÝROBCA | Capcom |
VYDAVATEĽ NA SLOVENSKU |
Cenega |
HRU NA RECENZOVANIE POSKYTLA SPOLOČNOSŤ |
![]() |
![]() |
|
Už onedlho na www.gsshop.sk! |