Myslí si to Warren Spector, tvorca klasík ako Deus Ex alebo System Shock. Legendárny dizajnér sa obáva potenciálne vysokých nákladov spojených s ďalšou generáciou konzol.
Počas rozhovoru pre Digital Spy priznal, že je trochu vystrašený. „Úprimne? Veľmi sa o hardvér nezaujímam. Niektoré hry na Nintendo patria medzi najlepšie na svete, je to jednoducho o dizajne, technológia je pre mňa druhoradá. Ak mám povedať pravdu, z toho, čo príde, mám obavy,“ tvrdí jedna z kľúčových postáv už zaniknutého štúdia Ion Storm.
Spector sa ďalej zamýšľa nad rastúcimi nákladmi potrebnými na tvorbu hier. „Akonáhle budeme schopní dosiahnuť interaktívnu grafiku renderovanú v reálnom čase ako od Pixaru, nevidím prekážku, aby suma za vývoj niektorých hier nemohla presiahnuť 200 miliónov dolárov.“ Podľa Spectora nie je v hernom biznise veľa spoločností, ktoré by si mohli dovoliť minúť takú obrovskú čiastku.
Vývojár momentálne pracujúci na Epic Mickey 2 pokračuje a hovorí, že má strach z toho, že vysoké rozpočty ovplyvnia cenu hier pre konzoly ďalšej generácie a cenovka 150 dolárov visiaca na nových titulov nemusí byť utópiou. „Príklad – ak miniete 200 miliónov na hru, potom predávate kus za 60 dolárov a dokopy si ľudia kúpia 20 miliónov kópii, tak ste stratový. Bez ohľadu na to, že by to bola jedna z najpredávanejších hier všetkých čias,“ tvrdí Spector, hoci zároveň priznáva, že nevie, ako biznis funguje v dnešnej dobe.