Výstava E3 priniesla množstvo zaujímavých noviniek. Jednou z nich boli aj prvé zábery z Dead Space 3, ktoré v radoch hráčov vyvolali veľmi rozporuplné reakcie. Fanúšikovia série sú mierne rozhorčení, pretože vývojári si vybrali smer mainstream a Electronic Arts sa to ani neusiluje vyvrátiť.
Vo veľkom rozhovore pre server CVG to potvrdil Frank Gibeau, šéf EA Labels. Vydavateľ sa po porade s Visceral Games rozhodol, že by sa patrilo rozšíriť fanúšikovskú základňu a sprístupniť značku širšiemu publiku pridaním trochu väčšieho množstva akcie. Dôsledkom je okrem iného aj podpora hry pre viacerých hráčov a kooperácie.
Gibeau však chce situáciu upokojiť. "Rozhodne nechceme nahnevať našich fanúšikov tým, že by sme hru priveľmi odtiahli od jej hororových koreňov," ubezpečuje Gibeau, a zároveň prirovnáva vzťah Dead Space 3 a Dead Space s filmami Prometheus a Alien: "Prometheus je veľmi zaujímavý, pretože jeho záber je oveľa širší, ako by ste čakali u tradičného hororu z prostredia vesmíru."
Ako na záver redaktor John Papadopoulos trefne poznamenáva, že podľa kritikov je pôvodný Alien lepší ako Prometheus v takmer všetkých oblastiach. O čo sa teda EA usiluje? Uvidíme budúci rok vo februári.